خبر فوری

فرماندار ویژه میناب: محصولات کشاورزی میناب باید قابل رقابت در منطقه باشد / روستایی بودن مایه افتخار

هرمزبان:معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: روستایی بودن مایه افتخار است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علیرضا پاکدامن در همایش روز ملی روستا دراین شهرستان  ضمن تبریک روز ملی روستا با اشاره به جایگاه روستا ها در تامین کننده محصولات کشاورزی ، باغی و دامی  گفت:اگر روستا نباشد زندگی در شهرها دچار مشکل می شود.

وی ادامه داد بدون روستا چرخ دنیا نمی چرخد  و افزود : الحمد الله روستا ها  با تولیدات خود در بخش های مختلف ،پویا و فعال هستند ؛ و روستای بودن مایه افتخار است.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب با بیان این مطلب که شعار دولت تدبیر است اظهار کرد : برنامه ریزی برای رونق و توسعه شتابان روستا ها شهرستان میناب همراه با تدبیر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دهیاران تاکید کرد :در جهت تشکیل تعاونی های روستایی تلاش مضاعف داشته باشند و با مشارکت حداکثری مردم گام های بیشتری برای توسعه روستا ها بردارند .

معاون استاندار هرمزگان در ادامه افزود : صنایع دستی و تاریخ این منطقه گواه این موضوع است که روستا ها از دیرباز فعال بودند اظهار کرد: حال نیز باید مانند گذشته و با ایجاد تعاونی ها در جهت ایجاد اشتغال در روستا ها بیش از این تلاش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کشاورزی درشهرستان میناب پرداخت و تاکید کرد : کشاورزان با برنامه ریزی همراه با تدبیر به سمت تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین حرکت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان میناب اظهار کرد: محصولاتی در روستاها کشت شود که علاوه بر تامین بازار داخلی ، قابلیت صادرات را نیز داشته باشد و بتواند در بازار های منطقه قابل رقابت باشد.

وی در پایان افزود :با توجه به اینکه حدود هفتاد درصد جمعیت شهرستان میناب در روستاها زندگی می کنند اولویت توسعه در این شهرستان روستا محور می باشد.
منبع: روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان میناب

کد خبر: 394816

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید