بازید رییس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان و فرمانداربندرعباس از صیدگاه میگو

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان،در حاشیه این بازدید مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه امسال با توجه به اقداماتی که از سوی شیلات هرمزگان در راستای بازسازی ذخایر میگو و همچنین جلوگیری از صید غیر مجاز و آسیب به ذخایر میگو و آبزیان انجام شده است گفت:خوشبختانه امسال وضعیت صید میگو و رضایتمندی قشر زحمت کش صیاد استان پیشرفت خوبی داشته است.

سید پرویز محبی با بیان اینکه صید میگو امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل قبولی داشته است گفت:تاکنون شاهد صید بالغ بر هزار و ۳۰۰تن میگو از صیدگاه های میگو استان بوده ایم.

وی تصریح کرد:فصل صید میگو امسال هرمزگان تا پایان هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به روند خوب صید میگو در سال جاری گفت: بازسازی ذخایر میگو کمک شایانی به حفظ و پایداری صیادی می کند.

سید پرویز محبی  از صید غیر مجاز به عنوان یکی از عوامل خطر ساز حفظ ذخایر آبزیان یاد کرد و افزود :امید است با همکاری دستگاه های ذی ربط و همچنین حمایت های خوب دولت تدبیر و امید به ویژه در این زمینه در آینده ای نزدیک شاهد گامهای خوبی در این عرصه باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان افزود: فعالیت های صیادی و شیلاتی یکی از مشاغل اصلی مردم هرمزگان است که در سال های اخیر از محورهای مهم حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

صالح دریا نورد ضمن تشکر از مدیریت و مجموعه  شیلات هرمزگان در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید  از تمهیدات صورت گرفته برای فصل صید میگو در استان هرمزگان قدردانی کرد .

وی  تصریح کرد: شیلات می تواند محور توسعه استان هرمزگان باشد و باید همه تلاش کنیم تا بهتر از ظرفیت ها استفاده شود .

در ادامه فرمانداربندرعباس نیز از شهرستان بندرعباس  به عنوان شهرستانی شیلاتی یاد کرد و افزود: برخورداری از صنعت پرورش میگو،صنعت پرورش ماهی،صید و صیادی،صنایع شیلاتی و دیگر فعالیت های شیلاتی در این شهرستان باعث شده ماهیت این شهرستان شکل شیلاتی به خود بگیرد

درباره

دیدگاهتان را بنویسید