خبر فوری

استاندار هرمزگان: هیات‌های عزاداری در ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند

فریدون همتی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: کاهش ابتلا به بیماری کرونا در هرمزگان حاصل رعایت مناسب دستورالعمل‌ها توسط مردم بوده و برای تداوم این روند بویژه در دهه محرم باید رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و فاصله گذاری همچنان با جدیت از سوی مردم ادامه پیدا کند.
وی بیان داشت: باتوجه به شرایط هرمزگان، همچنان برپایی هرگونه تجمع و برگزاری مراسم‌های عروسی و ختم در سراسر استان ممنوع است.

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز هرمزگان تمدید شد
استاندار هرمزگان اظهارداشت: اعمال محدودیت‌های گروه‌های شغلی سطح سه و چهار در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در استان این هفته هم تمدید شد.
همتی از همه فرمانداران خواست تا با کمک شبکه بهداشت ودرمان و نیروی انتظامی، نظارت‌های گسترده، دقیق و مستمری در شهرستان ها داشته باشند تا پروتکل‌ها به صورت مناسب اجرایی و محدودیت‌ها نیز اعمال شود.
وی بیان داشت: ضمانت اجرایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در سطح اداره‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، واحدهای صنفی و خدمات دهنده به مردم، از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده که در آن تکالیفی برای ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات و همچنین مدیران مجموعه ها تعیین شده است.
استاندار هرمزگان گفت: این ضمانت اجرایی، موجب تقویت و افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهدشد و با ابلاغ این تکالیف، باید آن را به صورت گسترده و صحیح اجرایی کنیم.
همتی اضافه کرد: هرچه بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و نداشتن تجمع را بیشتر رعایت کنیم، میزان ابتلا به بیماری کرونا نیز کاهش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید