۵۰۰هکتار زمین در هرمزگان برای احداث گلخانه واگذار شد

علی باقرزاده همائی افزود: استفاده از آب سدها به نسبت چاه‌های موجود باعث افزایش ۳۰۰ درصدی کیفیت آب و محصولات کشاورزی تولید شده می‌شود.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح حدود یک هزار هکتار از زمین‌های دشت شمیل بهره می‌برند و به دلیل اینکه زیرساخت‌ تجهیزات انتقال آب از سد و چاه‌ها فراهم شده است می‌توان به طور کامل همه سطح زمین‌های مستعد کشاورزی در این منطقه را محصول کشت کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در زمان وقوع سیلاب که بخشی از زمین‌های کشاورزی در معرض آسیب هستند با اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های میناب و تلنگ تعداد ۶روستا ایمن‌سازی می‌شوند.

بنا به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از‌های رسیده از سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، سطح زیر کشت گلخانه‌های استان تا پایان سال‌جاری از ۵۵۰ به ۷۰۰هکتار و تولید محصولات آن نیز ۴۰درصد افزایش می‌یابد و ۶۰درصد تولیدات گلخانه‌ای به کشورهای روسیه و امارات متحده عربی صادر می‌شود.

با توجه به استقبال کشاورزان، توسعه کشت گلخانه‌ای در سال ۹۸ به دو برابر افزایش یافت و از ۳۰۰هکتار تعهد ابلاغی به وزارت جهادکشاورزی این میزان به ۶۴۵ هکتار رسید و استان در این زمینه توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

در راستای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ای، در آذرماه ۹۸، ۵هزار و ۱۳۶هکتار سطح گلخانه‌ای در استان هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرد که برای ۴۵ هزار نفر نیز اشتغالزایی صورت گرفت.

در حال حاضر ۳هزار و ۱۷۰هکتار زیر ساخت شهرک‌های گلخانه‌ای توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی احداث شد که یک هزار و ۹۶۶ هکتار نیز توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید