خبر فوری

۹۹ پروژه تا ۱۴۰۰ در قشم به بهره‌برداری می‌رسد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، حمیدرضا مؤمنی ظهر امروز در آیین تجلیل از اصحاب رسانه این جزیره به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: تا پایان دولت تدبیر و امید ۳۱۰ پروژه در مناطق آزاد کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از این تعداد ۹۹ پروژه با ۳۱ هزار میلیارد تومان سرمایه از مجموع ۶۲ هزار میلیارد تومان مربوط به منطقه آزاد قشم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سه درصد از این سرمایه مربوط به سازمان منطقه آزاد قشم و ۹۷ درصد آن با مشارکت بخش خصوصی تامین شده است.

مؤمنی ادامه داد: تا ۲ سال آینده نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در درگهان اجرا خواهد شد و علاوه بر آن ۲۰ پروژه دیگر با حجم سرمایه پنج هزار میلیارد در حال طراحی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاران بومی درگهان و سایر نقاط جزیره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه نرخ بیکاری در این جزیره زیر پنج درصد است، ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذار و صیانت از اراضی ملی در این منطقه با قاطعیت انجام می‌شود.

مؤمنی با اشاره به وقایع اخیر اسکله بهمن جزیره قشم، اضافه کرد: علت به گل نشتن لنج باری در ورودی بندر، عدم رعایت اصول بارگیری بوده و علت آتش‌سوزی در لنج دیگر نیز با جدیت بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: برای تقویت امکانات آتش‌نشانی و اطفاء حریق در جزیره قشم بویژه حوزه غربی اقدامات لازم برای تامین هفت پکیج کامل ماشین آتش‌نشانی از ژاپن انجام و شیوه حمل آن به جزیره در حال مذاکره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: انتظارات در حوزه واگذاری زمین در منطقه آزاد قشم باید در چارچوب قانون باشد.

مؤمنی خاطرنشان کرد: مشکلات عدم ترخیص کالاهای گروه چهار با جدیت در سطوح ملی در حال پیگیری است و خود را نسبت به بازاریان و تجار منطقه آزاد قشم مسوول می‌دانیم.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/و

 

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید