خبر فوری

دستگاه متولی «اشتغال» یا اداره کل «سرپرست‌ها» در هرمزگان!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان به عنوان متولی اصلی اشتغال در استان در دوره جدید مدیریت خود شاهد سبک خاص مدیریتی است که حاصل این نوع از مدیریت موجب شده تا هرمزگان در میان ۵ استان اول کشور در نرخ بالای بیکاری باشد.

بی آنکه که بخواهیم وضعیت بیکاری در هرمزگان را صرفا متوجه این اداره کل بدانیم اما وضعیت مدیریت‌ها و معاونت‌ها در این اداره کل که عمدتا پس از ماه‌ها با سرپرستی اداره می‌شوند و بلاتکلیفی مدیران منصوب شده سبب گشته تا انگیزه از کارکنان این اداره کل نیز عملا گرفته شود.

«حراست» به عنوان کلیدی‌ترین بخش هر سازمان و اداره‌ای که می‌تواند با چشمان بیدار مانع از بروز فساد و آلودگی در یک سیستم کاری شود، در این اداره کل ۱۵ ماه است که بلاتکلیف بوده و مدیری ندارد.

ادارات کار، تعاون و رفاه شهرستان‌های بستک، حاجی‌آباد، بندرخمیر، بندرعباس و قشم نیز با سرپرستی اداره می‌شوند و بر اساس قانون مهلت سرپرستی در برخی از این ادارات نیز به پایان رسیده و وضعیت بغرنجی برای اداره امور در این شهرستان‌ها بوجود آمده است که امضای سرپرستان نیز دیگر اعتباری ندارد.

در درون این اداره کل نیز، مدیریت تعاون و مدیریت اشتغال یعنی دو مدیریت مهم و کلیدی این اداره کل مدت‌هاست با سرپرست اداره می‌شوند و عملا افراد منصوب شده به عنوان سرپرست این مدیریت‌ها نیز بدلیل طی دوران محدود سرپرستی دیگر حق امضا و اصالت مدیریتی ندارند.

بلاتکلیفی در این مناصب سبب شده تا انگیزه از کارکنان این اداره سلب شده و عملا اوضاع آشفته‌ای بر این اداره کل متأثر از مشخص نبودن وضعیت پست‌های مهم بوجود آید.

بدون شک دخالت مستقیم و مشخص استاندار هرمزگان و نمایندگان استان در اوضاع این اداره کل امری ضروری است تا دستگاه متولی اشتغال در استان حال و روز بهتری پیدا کند و به تبع آن بتوان وضعیت بیکاری در هرمزگان را که در کشور نیز اوضاع خوبی ندارد، سامان داد.

عملکرد قوی و مدبرانه اداره کل کار، تعاون و رفاه در استانی همچون هرمزگان که با انبوهی از ظرفیت‌ها و استعدادها در حوزه اشتغال و فعالیت‌های تعاونی و … می‌تواند محور رشد و شکوفایی اقتصادی در سال جهش تولید باشد، اکنون در پیچ و خم بلاتکلیفی گرفتار آمده است که بدون شک به صلاح و منفعت مردم نخواهد بود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۵

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید