خبر فوری

فریدون همتی : ۱۵۰۰واحد مسکونی در جزایر هرمزگان احداث می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، فریدون همتی در نشست بررسی طرح‌های بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان در استان هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده برای توسعه مناطق محروم و کم برخوردار اقداماتی با مشارکت بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان در جزیره لارک شروع شده است و برنامه هایی نیز با مشارکت استانداری هرمزگان و بنیاد علوی در شهرستان بشاگرد تعریف شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حال تلاش برای احداث یک سد در منطقه سیرمند شهرستان حاجی آباد هستیم که هم آب مورد نیاز منطقه را تامین می کند و هم تحولی در حوزه اشتغال و کشاورزی ایجاد خواهد کرد.

استاندار هرمزگان افزود: می توانیم این طرح را به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با همکاری بنیاد علوی طی یک سال به اتمام برسانیم که تاثیر بسیار زیادی در سیرمند حاجی آباد دارد.

همتی تصریح کرد: احداث این سد علاوه بر رفع خطرات احتمالی ناشی از سیلاب با مهار روان آب ها حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه را زیر کشت خواهد برد که باعث ایجاد زمینه اشتغال پایدار و تحقق جهش تولید خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های بنیاد علوی برای توسعه جزیره لارک و شهرستان حاجی آباد، بیان داشت: مصوب شده است که برای توسعه جزیره لارک حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای مشارکت در اجرای پروژه ها توسط بنیاد علوی پرداخت شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مقرر شده است که برای توسعه شهرستان حاجی آباد نیز ۳۹ میلیارد تومان اعتبار توسط بنیاد علوی هزینه شود که ۱۱ میلیارد تومان از این مبلغ وارد فاز اجرایی شده است.

همتی با اشاره به نگاه ویژه ای که برای توسعه شهرستان حاجی آباد به خصوص منطقه کوشا احمدی وجود دارد، اظهار داشت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه در منطقه کوشا احمدی در نظر گرفته شده است که به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با بنیاد علوی به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بدون سود برای مشاغل خرد و خانگی در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار کمکی برای بهبود وضعیت آب شرب شهرستان حاجی آباد توسط بنیاد علوی هزینه شده است که باعث شد بخشی از مشکلات تامین آب منطقه حل شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: هماهنگی خوب میان مجموعه مدیریت استان هرمزگان و بنیاد علوی منجر به رقم زدن اقدامات بزرگی در استان شده است و طرح‌های بزرگ عمرانی و توسعه‌ای در حال اجراست.

همتی عنوان کرد: اقدامات دیگری در حوزه های سازه های آبخیزداری، مدرسه سازی، صندوق های توسعه روستایی و آب شرب روستایی با مشارکت بنیاد علوی در منطقه کوشا احمدی در حال انجام است که باعث خواهد شد تا پایان دولت گامی بزرگ برای رفع محرومیت این منطقه برداشته شود.

وی گفت: با توجه به منویات و تاکید ویژه مقام معظم رهبری در خصوص توسعه جزایر به خصوص در استان هرمزگان، در حال برنامه ریزی برای احداث هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در جزایر هرمزگان هستیم.

حسین منصوری مدیرعامل بنیاد علوی نیز در این نشست، اظهار داشت: توسعه مناطق محروم استان هرمزگان یکی از اولویت های بنیاد مستضعفان است و اقدامات مثبتی نیز تاکنون انجام شده و در حال برنامه ریزی برای انجام پروژه های دیگری نیز هستیم.

وی با اشاره به تکمیل فاز دوم کارخانه فولاد کاوه در هرمزگان، افزود: با تکمیل این فاز که پس از خروج شرکت های خارجی از ایران به صورت کاملاً بومی انجام شد تولید فولاد در استان هرمزگان افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل بنیاد علوی ضمن اعلام آمادگی برای تامین سیمان در راستای انجام اقداماتی در حوزه مهار سیلاب، خاطرنشان کرد: در ابتدا پنج میلیارد تومان برای توسعه لارک و ۲۲ میلیارد تومان برای شهرستان حاجی آباد در نظر گرفته شد که پس از بررسی های مجدد و شروع فعالیت در این دو منطقه به این نتیجه رسیدیم که این اعتبارات باید افزایش پیدا کنند.

منصوری با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای تکیل طرح هادی روستایی لارک، ادامه داد: مصوب شد که اعتبارات توسعه لارک تا ۱۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کند که بر اساس بررسی های انجام شده، با این اعتبار پروژه‌های در حال انجام در لارک تکمیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده مقرر شد که اعتبارات توسعه ای شهرستان حاجی آباد نیز تا ۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کند و پس از اینکه کار در شهرستان حاجی آباد آغاز شد، باز هم نیاز به افزایش اعتبار دیده شد به همین جهت مصوب شد که ۳۹ میلیارد تومان برای توسعه شهرستان حاجی آباد در نظر گرفته شود که در حال حاضر ۱۱ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خرد و خانگی در اختیار مردم منطقه قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بنیاد علوی این آمادگی را دارد که ۲۵ میلیارد تومان را به عنوان مشارکت ۵۰ درصدی برای احداث راه در منطقه کوشا احمدی هزینه کند.

وی با اشاره به کمک سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی بنیاد علوی برای بهبود وضعیت آب شرب منطقه کوشا احمدی، عنوان کرد: به مناسبت عید سعید غدیرخم ۱۰۰ قلم جهیزیه جهت توزیع در استان هرمزگان توسط بنیاد علوی در نظر گرفته شده است.

منصوری تصریح کرد: بنیاد علوی همچنین اعتباراتی را در حوزه های احداث زمین چمن مصنوعی، تجهیز مدارس، آبرسانی روستایی، احداث واحدهای مسکونی کمیته امداد، لایروبی قنوات، کمک به صندوق های خرد روستایی و توزیع بسته های حمایتی هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید