خبر فوری

فرودگاه بین المللی کیش؛ فرودگاه برتر در بین مناطق آزاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با اشاره به این مطلب افزود:

کنترل گذرنامه، قرنطینه و انواع سوخت موردنیاز پیش‌بینی شده و استانداردهای پزشکی، کترینگ، امکانات تعمیراتی، امکانات و استانداردهای لازم برای نشست و برخاست هواپیماها  از جمله ویژگی‌های یک فرودگاه بین‌المللی است.

عرب در ادامه گفت:

 اگرچه فرودگاه بین‌المللی تفاوت‌های بارزی با مرز هوایی دارد اما از نظر ورود اتباع خارجی و کالاها، قوانین یکسانی (مشابه قوانین مرز زمینی) در هر دو اعمال می‌شود.

وی یادآور شد:

با بهره برداری از ترمینال جدید کیش – که یکی از زیباترین ترمینال های کشور منطقه خواهد بود-  ظرفیت جابه جایی مسافر در این فرودگاه به ۶ میلیون نفر در سال افزایش می یابد.

این فرودگاه از نظر جغرافیایی در غرب استان هرمزگان و ارتفاع ۳۱ متری از سطح دریا با ۹ میلیون متر مربع مساحت واقع است و دارای چهار ترمینال داخلی و خارجی و خدمات VIP, CIP است. فرودگاه کیش در سال ۱۳۹۸ با  ۲۳ هزار نشست و برخاست هواپیما و ۳ میلیون نفر مسافر ، سال پررونقی را پشت سر گذاشت.

  تدوین نظام نامه­  بهره ­برداری از فرودگاه، طرح اضطراری فرودگاه، خدمات آتش­ نشانی ویژه، استقرار سامانه مدیریت ایمنی، اطمینان و اعتماد سازمان هواپیمایی کشوری از ارائه خدمات به شرکتهای هواپیمایی و مسافران برمبنای نظام نامه فرودگاه و رعایت مفاد ایکائو، از جمله ضروریات و پیش نیازهای دریافت گواهینامه فرودگاهی است که که به گفته مدیرعامل فرودگاه کیش می بایست اخذ شود.

فرودگاه کیش با طی کردن مراحل  عنوان شده، در جلسه پنجم مرداد ۱۳۹۹ هیات وزیران، به عنوان فرودگاه بین المللی  تعیین شد. براساس اطلاعات شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران، این فرودگاه به عنوان دهمین فرودگاه بین المللی در کشور و اولین فرودگاه بین المللی در مناطق آزاد ایران شناخته می شود.

منبع :ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید