خبر فوری

هرمزگان از استان‌های موثر در کشور به شمار می رود/بندرعباس کارکردی ملی دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در گفتگو با برنامه "فرمول یک" شبکه یک سیما با بیان اینکه مردم هرمزگان مردمی نجیب و متدین و دارای سابقه و پیشینه دیرین در ارتباط با مردم سایر نقاط دنیا هستند، اظهار داشت: بنادر بزرگ کشور، صنایع فولاد، انرژی و معادن بزرگ در هرمزگان قرار دارد که این امر سبب شده هرمزگان از استان‌های موثر در کشور به شمار آید.

وی با بیان اینکه هرمزگان در سال 93، در جدول دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی 27 رتبه بهبود جایگاه داشته است، اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌های متعددی در این مدت منعقد شده که به عنوان نمونه در روزهای گذشته سه میلیارد و 200 میلیون تومان پروژه مرتبط با حوزه راه و شهرسازی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرارگرفته که نشان از تعامل و رغبت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان با تشکیل بیش از 100 جلسه و کمک به رفع موانع تولید موفق به کسب رتبه یک کشور در اقتصاد مقاومتی شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون به بیش از 440 واحد تولیدی نیمه تعطیل و یا تعطیل در هرمزگان با پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید کمک شده است.

جادری خاطرنشان کرد: جمعیت استان هرمزگان معادل دو درصد از جمعیت کشور است و میزان بیکاری در این استان در سه سال اخیر کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان گفته است که انتخاب شما بر اساس شایسته سالاری نبوده و حزبی بوده است، بیان داشت: درست است من در انتخابات رئیس ستاد آقای روحانی در استان خوزستان بوده‌ام، منتها از طرفی تجربه سه دوره نمایندگی مجلس را دارم و در دو مقطع معاون وزیر بوده‌ام و تجربه مشاوره چندین وزیر و مدیرکلی را در کارنامه مدیریتی و کاری خود دارم و به جرات می‌توانم بگویم که در بین استانداران کنونی از نظر اجرایی جزء چهار، پنج نفر اول هستم و این نماینده که می‌فرمایید، فرماندار من بوده است.

استاندار هرمزگان در پاسخ به سوالی دیگر با بیان اینکه ارتباطش با جامعه و مردم تنگاتنگ است، یادآور شد: بندرعباس کارکردی ملی دارد و مردم از سراسر کشور در این بندر سرمایه‌گذاری می‌کنند به نحوی که 60 درصد از جمعیت بندرعباس را مهاجران را تشکیل می‌دهند.

جادری با بیان اینکه ساحل تاکنون بدون متولی بوده است، اظهار داشت: ما تاکید داریم که سازمان توسعه سواحل با رویکرد عمرانی راه‌اندازی و فعال شود تا از این طریق شاهد توسعه ساحل باشیم.

وی گفت: در حریم ساحل بندرعباس حدود 10 الی 12 مجوز ساخت و ساز صادر شده بود و ما در این مدت نه تنها جلوی اینگونه مجوزها را گرفته‌ایم بلکه مانع اجرای همان پروژه‌ها نیز شده‌ایم.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید