خبر خوش رئیس دانشگاه آزاد برای ورودی‌های جدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه جلسه معارفه معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه درباره تسهیلات جدید برای داوطلبانی که جذب دوره های بدون آزمون این دانشگاه می شوند، گفت: چنانچه داوطلبان قبل از ۱۵ شهریور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته مورد علاقه خود در دانشگاه آزاد اسلامی شوند و سپس در آزمون سراسری قبول شوند، این دانشجویان بدون پرداخت هزینه، اختیار دارند دانشگاه خود را انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این دانشجویان می‌توانند بدون پرداخت هزینه ترم اول، به دانشگاهی که از طریق آزمون سراسری قبول شده اند بروند و هزینه‌ای هم به دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت نکنند. پیش از این هزینه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی، در صورت قبولی در سایر دانشگاه‌ها و انتخابشان برای تحصیل در دانشگاه دیگر، بازپرداخت نمی شد.

طهرانچی افزود: پس دانشجویان نگران درس و ثبت نام خود نباشند و این شیوه برای نخستین بار در سطح دانشگاه‌ها اعمال شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم اکنون ۸۵ درصد دانشجوهای ما بدون مسیر کنکور وارد می‌شوند و این مسیر بر اساس سوابق تحصیلی آن‌ها است.

طهرانچی با اشاره به اینکه صندلی خالی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: بر اساس تصمیم گیری شورای سنجش و پذیرش مقرر شد، دو شیوه نامه از طریق ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا و بر اساس تصمیم وزیر علوم مورد پیگیری قرار گیرد و موضوع تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در مجلس شورای اسلامی هم مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: منتظر تصمیم هستیم تا فعالیت‌ها برای داوطلبان کارشناسی ارشد نیز مانند سایر مقاطع در این جهت انجام شود.

منبع: خبرآنلاین

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید