خبر فوری

دوباره سال پایانی دولت‌ها و دوباره طرح ماجرای «انتزاع»/ نامه تند نماینده غرب هرمزگان به وزیر کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، درست ۸ سال پیش بود که در اواخر دولت احمدی‌نژاد و اوایل دولت روحانی بحث جدایی مناطقی از پارسیان هرمزگان و الحاق به لامرد فارس مطرح و سبب تنش‌ها و نگرانی‌های گسترده‌ای در هرمزگان شد.

حالا بعد از مدت‌ها و با نزدیک‌شدن به اواخر دولت روحانی، بار دیگر تلاش‌هایی در استان فارس بخصوص از سوی دو نماینده که در ایام انتخابات مجلس، وعده‌هایی در این زمینه سر داده بودند، آغاز شده و دوباره حرف‌ و حدیث‌هایی را به دنبال داشته است.

موج جدید اقدامات و ماجرا به جلسه‌ای باز می‌گردد که هفته قبل با محوریت استانداری و یک نماینده در شیراز با جمعی از فعالان اجتماعی و فضای مجازی غرب هرمزگان انجام گرفته و حالا به تدریج خبر آن جلسه و موضوعات مطرح در آن به بیرون درز کرده است.

واکنش نماینده غرب هرمزگان

احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در تذکر جدی به وزیر کشور، خواستار پرهیز دادن استاندار فارس از هرگونه اظهار نظر و اقدامات مداخله جویانه در استان هرمزگان شد.

در این تذکرنامه با اشاره برگزاری نشست‌های مشکوک در شهر شیراز با محوریت استانداری فارس با دعوت از معدود افرادی از شهرستان پارسیان که بعضا از هیچ جایگاه و وزانت سیاسی و اجتماعی برخوردار نبوده‌اند، آمده: استانداری فارس آن‌چنان دچار اشتباه محاسباتی شده که بدون شناخت کافی از شهرستان پارسیان و صرفا از طریق رصد فضای مجازی، معدود افرادی را شناسایی و دعوت نموده که بعضأ نه تنها وزانت و جایگاه اجتماعی و سیاسی ندارند بلکه با جعل عناوین در فضای مجازی موجب فریب افکار عمومی شده‌اند که این اقدام آنها قابل پیگیرد قضایی نیز می‌باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در ادامه از انفعال و عدم ورود جدی فرماندار شهرستان پارسیان در خصوص چنین مسئله‌ای انتقاد کرد و اذعان داشت که فرماندار به عنوان رئیس شورای تأمین شهرستان می‌بایست در قبال چنین تحرکاتی که از سوی افراد معدودی انجام می‌شود و انسجام و امنیت روانی جامعه را هدف قرار می‌دهد، موضع قاطعانه داشته باشد.

در بخش پایانی این نامه با تشکر از دولت و وزارت‌کشور در خصوص درایت و تدابیر اتخاذ شده حول انتزاع و الحاق که این مسئله هم از نظر دولت و نیز از نظر نماینده ی غرب هرمزگان و مجمع نمایندگان استان کاملا منتفی بوده و برگزاری جلساتی حاشیه ساز و اختلاف افکن آنهم در سطح استانداری فاقد معنا می‌باشد، به لزوم تذکر وزیر کشور به استاندار فارس جهت جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی بویژه در شرایط حساس کشور تاکید شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید