خبر فوری
مدرسه تابستانی، ابتکاری جالب برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان

مدرسه تابستانی، ابتکاری جالب برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، علی زرفشان، معاون اسبق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بر‌پایی دوره‌های آموزشی مدرسه تابستانی تهران گفت: به طور طبیعی با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا بر کشور تحمیل کرده، موضوع تعلیم و تربیت و آموزش تحت تاثیر قرار گرفته‌است. در این شرایط، ارگان های مسؤل باید به فکر راه‌های جایگزین باشند تا آموزش در کشور تعطیل نشود.

وی اقدام شهرداری تهران برای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی و رایگان با امکان دسترسی تمامی نوجوانان در اقصی نقاط کشور را مثبت و ابتکاری جالب در این روزها دانست.

زرفشان ادامه داد: برگزاری چنین کلاس‌هایی در مرحله نخست کودکان و نوجوانان را در محیط آموزش نگه می دارد و در مرحله بعد اوقات فراغت آن‌ها را به بهترین شکل پر می کند. ضمن اینکه برنامه های فرهنگی همواره برای نوجوانان از جذابیت خاصی برخوردار است.

معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با ارائه یک پیشنهاد گفت: برای افزایش کارایی برنامه هایی از این دست، به شهرداری تهران پیشنهاد می کنم همزمان یا پس از اتمام کلاس ها سامانه ای را برای نظرسنجی نوجوانان در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: در واقع از آن جا که احتمال می رود به دلیل ویروس کرونا، تا پایان سال تحصیلی بعد هم دوره‌های آموزشی در مدارس به صورت مجازی برگزار شود، اطلاع از نظرات و پیشنهادات مخاطبان کمک می‌کند تا چنین برنامه هایی با کیفیت بهتر در آینده از سوی شهرداری تهران یا سایر ارگان ها اجرا شود.

زرافشان تصریح کرد: همچنین، به تازگی کتابخانه ملی بخش کتاب های کودکان و نوجوانان را برخط کرده است. با همکاری شهرداری تهران و کتابخانه ملی می توان به شکل گسترده نوجوانان را تشویق کرد تا در کنار دوره های آموزشی مجازی و رایگان از کتاب های دردسترس و‌ موجود نیز استفاده کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه برگزاری دوره های آموزشی رایگان از سوی شهرداری آن هم در شرایط اقتصادی فعلی اقدام بسیار پسندیده ای است، گفت: از آن جا که تمام نوجوانان در اقصی نقاط کشور به این کلاس ها دسترسی دارند، از شهرداری می خواهم در صورت تداوم دوره ها، به موضوع هنرهای بومی نیز توجه کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید