خبر فوری

۱۰۴ دانش آموز از هرمزگان به رقابتهای قرآنی کشوری راه یافتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، احمد مهرانی روز جمعه با اعلام این خبر اظهار داشت: با شروع ویروس کرونا برگزاری مرحله استانی سی وهشتمین دوره مسابقه قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در اسفندماه ۹۸ به صورت مقطعی متوقف شد که طبق برنامه ریزی انجام شده تیرماه امسال با مشارکت دو هزار دانش آموز به صورت غیرحضوری انجام شد.

وی ادامه داد: این رقابت در چهار رشته آوایی (قرائت، تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی و ویژه) و پنج رشته پژوهشی (تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز) برگزار شد.

مهرانی خاطرنشان کرد: از مجموع راه یافتگان به رقابتهای کشوری، ۶۰ دانش آموز برتر در رشته‌های پژوهشی و ۴۴ دانش آموز برتر در رشته‌های آوایی شرکت می کنند.

این مقام مسوول گفت: نحوه ارسال آثار به مرحله کشوری به شیوه لوح فشرده یا برگزاری مسابقات کشوری به صورت بر خط و آنلاین  خواهد بود.

مهرانی یادآور شد: مسابقات رشته‌های پژوهشی به صورت غیر حضوری در مشهد مقدس و رشته‌های آوایی به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه مسابقات قرآن مرحله کشوری در شرایط کنونی دهه اول مرداد ماه در فضای مجازی برگزار می‌شود، گفت: مسابقات قرآن مرحله کشوری هر ساله در ۲ دوره چهار روزه برگزار می‌شد، اما امسال به‌واسطه شرایط کرونایی و بهره‌مندی از فضای مجازی و ضرورت دقت بیشتر در طول یک ماه برگزار خواهد شد.

مسابقه قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشوری و اخیرا نیز مرحله بین المللی برگزار می‌شود که این مرحله به صورت دوسالانه است.

این مسابقه براساس شیوه نامه ارسالی در ۱۱ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی وحفظ ویژه، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، انشای نماز، اذان و همخوانی و مدیحه سرایی برگزارمی‌شود.

منبع : ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید