خبر فوری

۲۱۰ پرونده قاچاق کالا در قشم مختومه شد/انبارهای کالا شناسه‌دار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: به دلیل بیماری کرونا و همچنین افزایش حامل‌های انرژی و نظارت بیشتر در بحث قاچاق، پرونده های قاچاق سوخت و دام بسیار کمتر از سال گذشته است.

وحید ترکاشوند افزود:  تا کنون ۶ پرونده گرانفروشی در خصوص کالاهای بهداشتی ثبت شده است.

وی ادامه داد: نظارت و بازرسی همه اصناف توسط واحدهای بازرسی منطقه آزاد قشم، صنعت و معدن و مرکز بهداشت در حال انجام است و با متخلفین و گرانفروشان به ویژه در حوزه اقلام بهداشتی برخورد جدی می شود.

انبارهای قشم شناسه‌دار می‌شود

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم تصریح کرد: با ایجاد یک کارگروه توسط این دستگاه همکاری گمرک و نیروی انتظامی شهرستان، انبارهای شهرستان قشم ساماندهی می‌شود.

وی افزود: این کارگروه برای شناسه‌دار کردن انبارها و همچنین پیشگیری و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به جزیره قشم تشکیل شده است و از این پس تمام کالاهایی که به جزیره وارد می شوند فقط از طریق گمرک خواهد بود.

گشت مشترک بر بازار قشم نظارت دارد

ترکاشوند ادامه داد: گشت مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت، دامپزشکی و بازرسی و نظارت بر اصناف منطقه آزاد تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با تشکیل جلسات و هماهنگی با دهیاری، شوراها و پاسگاه‌های محلی در روستاها نیز گروه گشت به بازرسی میپردازد و با وصول گزارش تخلف نسبت به آن واکنش مناسب انجام می‌شود.

پلمب یک واحد عرضه گوشت مرغ

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم افزود: در هفته گذشته یک واحد بسته بندی و فروش مرغ در قشم پلمب شد.

وی ادامه داد: در پرونده این واحد صنفی تخلفات مختلفی از جمله نصب لیبل تقلبی، قطعه کردن غیر مجاز مرغ، افزودن مواد نگهدارنده غیر مجاز و همچنین الصاق تاریخ به صورت دستی درج شده است.

ترکاشوند گفت: نرخ های مصوب اقلام بهداشتی توسط اداره صنعت، معدن و تجارت قشم اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند هرگونه گرانی، احتکار و قاچاق کالا را با شماره تلفن ۳۵۲۴۱۲۱۰ یا با سامانه ۱۳۵ با اداره تعزیرات مطرح از طریق سامانه ۱۲۴ صنعت، معدت تجارت اعلام شکایت کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید