خبر فوری
هرمزبان - نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: به‌جای توقف کالای ناچیز ملوانان که باعث حداقل جان و نفس بخشیدن به مناطق مرزی و ساحلی است با قاچاق‌های سازمان‌یافته کانتینری برخورد کنید که اقتصاد و تولید کشور را نشانه گرفته است.

برخورد با قاچاق سازمان‌یافته کانتینری به‌جای توقف کالای ملوانی/ «ته‌لنجی» حق ملوان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، احمد جباری اظهار داشت: متأسفانه طی چند مدت اخیر، مشکلات و موانعی پیش‌ روی ترخیص و ورود بار ملوانی که همان بار ته‌لنجی است در گمرکات جنوب کشور و از جمله غرب استان هرمزگان وجود داشت و از ترخیص این کالاها خودداری می‌شد.

وی افزود: جمعی از ملوانان بندرلنگه، بندرکنگ، پارسیان و همچنین امام جمعه شهرستان بندرلنگه نگرانی خود را از جانب ملوانان و مرزنشینان مطرح کردند و نامه‌ای هم به امضای جمعی از ملوانان و بازاریان بندرلنگه به دفتر اینجانب در تهران ارسال شد که بنده بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع از طریق ریاست جمهوری، گمرک ایران و ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز و نهادهای امنیتی موضوع را پیگیری کردم.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس یازدهم ادامه داد: این موضوع از طریق فرمانداری بندرلنگه و استانداری هرمزگان نیز اعلام و در شورای تأمین مطرح و برای حل آن نیز مصوباتی را به دنبال داشته و با فشارها و پیگیری‌هایی که با حضور در مراجع یاد شده به‌عمل آمد خوشبختانه به بنده اطمینان دادند که کالاهای ملوانی وارد شده را ترخیص خواهند کرد.

جباری گفت: بنده به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان تقاضای نشست مجمع نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهور برای حل کامل این مشکل نموده‌ام که به‌زودی این نشست انجام خواهد پذیرفت.

وی افزود: این حق مردم و مرزنشینان و ساحل‌نشینان است که از آنان در راستای واردات و تجارت حمایت گردد و  امتیازاتی داده شود. اینکه عده‌ای با تصمیمات خلق‌الساعه ضرر و زیانی جبران‌ناپذیر را به مرزنشینان وارد می‌کنند بسیار نگران‌کننده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: ما در فراکسیون گمرک مجلس، ساز و کار مناسبی در راستای حمایت از مرزنشینان و کالاهای ملوانی در نظر خواهیم گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان خطاب به دولت بیان کرد: به‌جای توقف کالای ناچیز ملوانان که از دیرایام از آن به‌عنوان هدیه و یا سوغات نامبرد می‌شده و باعث حداقل جان و نفس بخشیدن به مناطق مرزی و ساحلی است با قاچاق‌های سازمان‌یافته کانتینری برخورد کنید که اقتصاد و تولید کشور را نشانه گرفته است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید