خبر فوری

استان هرمزگان رتبه اول اقتصاد مقاومتی کشور را کسب کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،صالح دریانورد رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: براساس ارزیابی انجام شده از سوی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی کشور و با اجرای برنامه ها و فعالیتهای اقتصاد مقاومتی در استان، هرمزگان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
وی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی، رفع موانع تولید، رونق اقتصادی، واگذاری پروژه های عمرانی و مبارزه با قاچاق کالا از محورهای اساسی کار ستاد و ملاک اصلی ارزیابی و موفقیت استان در کسب رتبه برتر کشوری است.
دریانورد گفت : تاکنون ۱۲۵ جلسه به ریاست استاندار برای حل موانع فعالیت بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط برگزار شده که موانع بیشتر این بنگاه ها با اعطای تسهیلات و دیگر اقدامات نرم افزاری مرتفع شده است.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: صادرات غیرنفتی نیز با ۷۹ درصد رشد در ۷ماهه نخست ۹۵ ، نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک فرایند جهشی قابل توجه روبرو بوده است،
دریانورد گفت : در حوزه واگذاری طرح های عمرانی به بخش غیردولتی و مردمی کردن اقتصاد نیز بیش از ۱۷۸ طرح با سازوکارهای قانونی و حقوقی موجود و با مدلهای مختلف مالی به بخش غیردولتی واگذارشده است.
وی افزود : فراهم سازی زمینه اشتغال، توسعه شرکت های دانش بنیان و بهبود رشد اقتصادی استان نیز بخش دیگری از شاخصهای مهم در کسب این رتبه است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی باتشکیل ۸ کمیته تخصصی و ۱۳ ستاد شهرستانی تاکنون بیش از ۱۰۰جلسه برگزار کرده و تدوین برنامه عملیاتی طرح های اقتصاد مقاومتی را به پایان رسانده است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید