خبر فوری

بیش از ۳۰ هزار تن گندم درهرمزگان خرید تضمینی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان،سیروس اسدپور روز شنبه در حاشیه بازدید از خرید تضمینی این محصول افزود: خرید گندم از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شد و تا اواخر خردادماه امسال ادامه داشت.
وی بیان داشت: عملیات خرید گندم توسط ۱۱مرکز خرید در شهرستان های حاجی آباد، رودان، بندرعباس، میناب و بستک انجام شد.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان اظهارداشت: روند بارگیری و حمل گندم خریداری رضایت بخش بوده و تا امروز تمامی محموله‌های گندم بارگیری وحمل شده است.
وی گفت: در میان شهرستان های هرمزگان، حاجی آباد با بیش از ۲۶ هزارتن گندم بیشترین آمار تحویل محصولات کشاورزی گندم را دارا می‌باشد.
اسدپور در پایان به قیمت خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم براساس ۲ درصد افت غیرمفید و چهار درصد افت مفید با قیمت پایه ۲۵ هزار ریال خریداری شد.
درحال حاضر ۱۷۰ تشکل تعاون روستایی در بخش‌های مختلف زیرپوشش سازمان تعاون روستایی هرمزگان فعالیت دارند.
فصل کشت گندم در هرمزگان از نیمه آبان ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد و فصل برداشت از اول اردیبهشت ماه شروع و اواخر خردادماه پایان می‌یابد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است؛ تولیدات محلی تنها ۳۵ درصد از نیاز این استان به محصول گندم را تامین می‌کند و کسری آن به میزان ۲۴۰ هزار تن از استان های فارس، گلستان و خوزستان تامین می‌شود.
شیرودی، چمران، سیروان، مهرگان و چمران ۲ از ارقام کشت شده در مزارع گندم استان هرمزگان است و شهرهای حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم‌ترین مناطق کشت گندم در این استان می‌باشد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید