خبر فوری

مدال آوران مسابقات جهانی ‘UCMAS’در رودان تجلیل شدند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از سه شنبه ایرنا’ این سه نونهال نخبه رودانی عضو تیم دانش آموزی محاسبات ذهنی (UCMAS) جمهوری اسلامی ایران با پیشی گرفتن از رقبا؛ با کسب یک عنوان قهرمانی جهان توسط امیرمحمد باقری و دو عنوان اولی توسط ریحانه کهوری زاده و محدثه خازنی پور؛ پرچم پر افتخار ایران اسلامی را در جهان به اهتزاز در آوردند.
مربی تیم سه نفره شهرستان رودان گفت: این رقابت ها با حضور چرتکه آموزان 60 کشور؛ جمعه 21 آبان ماه به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار شد که امیرمحمد باقری با اقتدار و افتخار؛ عنوان قهرمانی جهان را ازآن خود کرد.
علی خازنی پور افزود: ریحانه کهوری زاده و محدثه خازنی پور نیز با پیشی گرفتن از سایر رقیبان؛ دو مقام اولی این دوره از رقابت ها را کسب کردند.
وی تقویت حافظه دیداری و شنیداری و اعتماد به نفس در افراد را از ویژگی های ‘UCMAS’ برشمرد و اظهار داشت: ‘یو سی مس’ یک سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای ویژه کودکان 5 تا 13 سال است.
خازنی پور خاطر نشان کرد: ‘یو سی مس’ با استفاده از یک سیستم نوآورانه محاسبه‌ای و با بکارگیری چرتکه؛ موجب هماهنگی بین دو نیمکره چپ و راست مغز ‌شده و سبب افزایش ظرفیت ذهن و فراگیری مهارت‌هایی همچون مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسئله می‌شود و در یادگیری و موفقیت دانش‌آموزان در تحصیل و زندگی روزمره نقشی اساسی دارد.
آئین تجلیل از سه نونهال نخبه مدال آور رقابت های جهانی محاسبات ذهنی؛ دوشنبه بیست و چهارم آبان ماه در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر رودان برگزار شد.
اختصاص مکانی به یادمان مفاخر، توجه ویژه به پارک علم و فناوری و حمایت از نخبگان در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و هنری از جمله مطالبات و خواسته های دانش آموزان شهرستان رودان از مسئولان بود.
شهرستان رودان با بیش از 118 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس؛ مرکز استان هرمزگان؛ واقع شده است.
7196 /6048
خبرنگار طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره

دیدگاهتان را بنویسید