خبر فوری

هدف طرح “آبا” جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل است

به گزارش شامگاه یکشنبه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، نشست مشترک سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه کشور به منظور هماهنگی برای اجرای طرح آبا روز یکشنبه (۸ تیر ۱۳۹۹) در سالن اجتماعات شهید حججی برگزار شد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در این نشست به خدمات و نقش موسسین مدارس و خیرین نیکوکار پس از زلزله کرمانشاه و سیل استان های لرستان، ایلام، خوزستان و گلستان در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت : خیرین و نیک‌اندیشان همیشه یاری‌دهنده آموزش ‌و پرورش بوده و با حضور آنان می‌توان به جلب مشارکت‌های مردمی به معنای واقعی کلمه امیدوار بود.

مجتبی زینی وند با بیان ضرورت و اهداف طرح آبا، مهمترین هدف برگزاری این نشست را همگرایی و هم افزایی میان این سازمان و موسسات نیکوکاری و خیریه در اجرای این طرح دانست و گفت: داشتن هدف مشترک و گردآوری توانایی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در کنار هم، به اجرای هر چه مطلوب‌تر این طرح منتهی خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف گذاری طرح آبا، جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم است که با اهتمام ویژه  خیرین، استفاده از ظرفیت‌های موسسات بومی و محلی از طریق مدارس آموزش از راه دور مجری و تجهیزات آموزش‌های الکترونیکی محقق خواهد شد.

وی آمادگی این سازمان را در بستن تفاهم نامه همکاری با شبکه ملی و همچنین موسسات نیکوکاری اعلام کرد و گفت: در ماه گذشته اولین تفاهم نامه با موسسه دارالاکرام منعقد شده است.

صابر مدیرعامل شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه کشور نیز در این نشست گفت: این شبکه با بیش از ۱۵۰ عضو رسمی، مجموعه‌ای متنوع از سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسات نیکوکاری مستقل و فعال در حوزه‌های مختلف است و برای توانمندسازی و توسعه ظرفیت اعضایش فعالیت می‌کند.

برزگر از دفتر توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی رییس جمهوری هم گفت: جذب بازماندگان از تحصیل با تقسیم کار میان دستگاه‌های مرتبط و در سه فاز به عنوان یک طرح ملی، در دستور کار شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی قرار گرفت. ابتدا شناسایی جامعه هدف و علل بازماندگی از تحصیل، سپس جذب این گروه و در نهایت نگهداشت آنان، که با همگرایی بین دستگاه‌های اجرایی در حال پیگیری است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید