خبر فوری

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی: لزوم زمینه‌سازی مهاجرت معکوس روستاییان

هرمزبان:امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه هیچ فرد روستایی اگر در محل زندگی‌اش کار و درآمد باشد، حاضر نیست به شهرهای شلوغ و پرهزینه مهاجرت کند، گفت: باید زمینه بازگشت روستاییان شهرنشین شده به روستاهایشان را فراهم آورد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم، اظهار داشت: واقعه غدیر و شخصیت امام (ع)، نه تنها مورد قبول و اقبال علمای اسلامی در تمامی مذاهب است، بلکه ما می‌گوییم که غیر از مسلمان‌ها نیز برای این شخصیت اسلامی و تاریخی احترام زیاد قائلند.

وی با بیان اینکه این امام همام، شخصیتی بی‌نظیر و شایسته به شمار رفته و شناخته می‌شود، یادآور شد: نامه امام علی (ع) به مالک اشتر به خوبی نشان می‌دهد که وی چگونه شخصیت بی‌نظیر و مطلوبی بوده است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای خبرگان رهبری در ادامه به فرارسیدن هفته ناجا افزود: امنیت کنونی مرزها و شهرهای ایران ریشه در فعالیت‌ها و تمرکز نیروی انتظامی دارد که با جان برکفی تمام و عیار امنیت را تامین کرده است.

نعیم‌آبادی ادامه داد: امنیت بندرعباس و شهرهای دیگر هرمزگان، نیز حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است که جا دارد مراتب قدردانی خود از طرف مردم را خدمت کارکنان این نیرو ابلاغ داریم.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به روز روستاها و پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد.

نعیم‌آبادی یادآور شد:‌ علاوه بر اینکه باید با فراهم‌سازی امکانات از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرد باید شرایطی را فراهم آورد که روستاییان مهاجرت کرده به سمت محل‌های اسکان سابق خود، اشتیاق پیدا کنند.

به گفته وی، هیچ روستایی حاضر نیست در شرایطی که شغل و درآمد باشد، روستای آرام و آباد خود را ترک کند به سمت شهرها با هزاران مشکل مهاجرت کند چرا که حتی هزینه‌های روستانشینی نیز پایین‌تر از هزینه‌های شهرنشینی است.

نعیم‌آبادی در پایان به حادثه منا اشاره و یادآور شد: مراسم بزرگداشت جان‌باختگان هرمزگانی این حادثه همزمان با سراسر کشور در مسجد قدس بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری فارس
(لینک)
کد خبر: 394788

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید