خبر فوری

هنرمند مینابی برای تامین هزینه سفر به جشنواره ارمنستان دام خود را فروخت + تصاویر

هرمزبان:یک هنرمند مینابی با بیان اینکه مسئولان فرهنگ و ارشاد هرمزگان خلف وعده می‌کنند، گفت: برای تامین هزینه اعزام گروه تئاترش به کشور ارمنستان مجبور شدم گاو و گوساله خود را زیر قیمت بفروشم.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،گروه نمایشی آنامیس میناب که قرار است 10 مهرماه جاری با نمایش صحنه‌ای “مَرکب” عازم کشور ارمنستان شود و 16 مهر نیز به روی صحنه برود با مشکلاتی در زمینه اعزام این گروه مواجه شده است.

کارگردان نمایش مرکب در این راستا اظهار داشت: متاسفانه مسئولان حوزه فرهنگ و هنر در هرمزگان به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

یوسف رنجبر با بیان این مطلب که علی‌رغم این که متولی فرهنگ و هنر هرمزگان در جمع خبرنگاران وعده رفع مشکل مالی گروه آنامیس در زمینه اعزام به جشنواره را مطرح کرده بود، افزود: در این زمینه هیچ کمکی به گروه آنامیس نشد و اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که این مجموعه هیچ اهمیتی برای هنرمندان شهرستانی قائل نمی‌شود.

این هنرمند مینابی در ادامه حمایت مالی خیران فرهنگی را هر چند اندک اما قابل تحسین دانست و گفت: گاو و گوساله‌ام که تنها دارایی من و خانواده‌ام بود را برای حمایت مالی از گروه صبح روز پنجشنبه زیر قیمت واقعی به فروش رساندم تا به وظیفه خودم نسبت به گروه نمایشی و شهر میناب عمل کنم.

هنرمند مینابی برای تامین هزینه سفر به جشنواره ارمنستان دام خود را فروخت + تصاویر

هنرمند مینابی برای تامین هزینه سفر به جشنواره ارمنستان دام خود را فروخت + تصاویر

هنرمند مینابی برای تامین هزینه سفر به جشنواره ارمنستان دام خود را فروخت + تصاویر

 

وی با قدردانی از حمایت مدیر شرکت پالایشگاه  نفت بندرعباس در زمینه همکاری با گروه آنامیس، اظهار داشت: گروه نمایشی آنامیس بدون حمایت هیچ دستگاه و مسئولی و تنها به همت بازیگران و از هزینه شخصی خود امروز عازم کشور ارمنستان می‌شود.

رنجبر افزود: راهیابی نمایش مرکب به هایفست ارمنستان فرصتی است تا فرهنگ اصیل هرمزگان به جهانیان عرضه شود.

این هنرمند گفت: نمایش صحنه‌ای مَرکب نمایشی آئینی است که نگاه متفاوتی به آئین زار دارد.

وی افزود: نمایش مرکب به کارگردانی مشترک حسن سبحانی و یوسف رنجبر و بر اساس طرحی از حسین اصیلی است که 10 نفر از بازیگران مینابی در آن ایفای نقش می‌کنند.

جشنواره “هایفست” ارمنستان یکی از جشنواره‌های تئاتر مطرح در آسیاست که امسال سیزدهمین دوره آن در تاریخ 9 مهر ماه به مدت هفت روز با شرکت 30 گروه نمایشی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری فارس
(لینک)
کد خبر: 394784

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید