خبر فوری

سلامت بر اقتصاد مقدم است/تداوم محدودیت ها در هرمزگان ضرورت دارد

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۳۱ خردادماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تعداد جانباختگان بیماری کرونا در هرمزگان به ۱۶۵ نفر رسید، افزود: ۱۰ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان تا روز گذشته جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۴ نفر در شهرستان بندرعباس و ۶ نفر دیگر در شهرستان‌های میناب، رودان، بندرخمیر، سیریک، قشم و جاسک بوده اند.

فرشیدی با اشاره به اینکه از بین فوتی‌ها جوان‌ترین ۵۶ سال و مسن‌ترین آن‌ها ۸۶ ساله بود، تصریح کرد: همچنین تا روز گذشته ۱۲۱ بیمار مثبت به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند که تعداد بیماران کرونایی بستری هرمزگان به ۴۲۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۵ نفر ترخیص شدند و ۵۶ نفر نیز در بخش آی سی یو بستری هستند که از این تعداد ۱۷ نفر بدحال اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از این تعداد ۴ نفر در شهرستان بندرعباس و ۶ نفر دیگر در شهرستان‌های میناب، رودان، بندرخمیر، سیریک، قشم و جاسک بوده اند.

فرشیدی با اشاره به اینکه در ۱۰ روز گذشته با روند افزایشی مبتلایان به کووید ۱۹ در هرمزگان مواجه بودیم، عنوان کرد: در این مدت ۲۰۰ تخت به ۵۰۰ تخت مختص به بیماران کرونایی اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در یک هفته گذشته ۲۵ تخت در آی سی یو، یک دستگاه اکسیژن ساز جدید و سی تی اسکن جدید و دو مخزن ۱۰ تنی اکسیژن ساز با توجه به مصرف بالای اکسیژن به مجموعه تجهیزات بخش درمان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه کار نصب دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس هفته آینده به پایان می‌رسد، اظهار کرد: در یک هفته گذشته دارو‌های جدید همچون رمدسیویر و پلاسما درمانی در بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونایی استفاده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: تامین این منابع با همکاری نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه همیشه سلامت بر اقتصاد مقدم است، گفت: امیدوارم با سفر معاون درمان وزات بهداشت به هرمزگان، کمبود‌های درمانی استان تامین و محدودیت ها در هفته جاری هم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید