خبر فوری

بسترسازی مناسب برای مدیریت موفق خانواده از اهرم های موثر در اصلاحات اجتماعی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از یکشنبه خبرنگار ایرنا، بهروز اکرمی در نشست با فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعضای هیات علمی دانشگاه حوزه زنان استان هرمزگان با تاکید بر توجه به مطالبات حوزه زنان و خانواده، حل چالش های حال و آینده آنان را با توجه به نیازهای جامعه زنان بسیار موثر دانست.
وی از تشکیل اتاق فکر حوزه زنان در استان هرمزگان خبر داد و عنوان کرد: مشکلات زنان به صورت ویژه در اتاق فکر حوزه زنان و خانواده ابتدا باید شناسایی و سپس برای آنان طرح هایی مشخص ارائه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خواستار جمع آوری بانک اطلاعات حوزه زنان در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و هنری در استان شد.
مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در این نشست خواستار تدوین سند جامع حوزه زنان با در نظر گرفتن نیازها براساس اولویت های آنان در چارچوبی مشخص شد.
زهرا یعقوب نژاد اظهار داشت: این سند باید براساس تفکیک گروه ها از جمله زنان خانه دار، دختران دانش آموز و دانشجویان، فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و شاغلان ادارات، زنان روستایی ، زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست تدوین شود.
وی استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در حوزه زنان، تکمیل بانک اطلاعاتی متخصصان زن در حوزه های مختلف ، ظرفیت سازی زنان در حوزه های مدیریتی، آموزش مهارت زندگی و خانواده و فعال شدن کمیته های حقوقی زنان را خواستار شد.
در این جلسه اعضای حاضر نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص نقش زن در جامعه و برنامه‌های مناسب برای حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف پرداختند و همچنین مصوب شد این نشست با توجه به محوریت موضوعی آن به طور مستمر در حوزه زنان و خانواده برگزار شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره

دیدگاهتان را بنویسید