خبر فوری

اقدام برای تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی در مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، رضا تقی‌پور با اشاره به وجود خلاءهای قانونی در حوزه فضای مجازی و توسعه ابعاد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، بر لزوم تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

این نماینده مجلس گفت: پیشنهادی که از سوی برخی فعالان حوزه فناوری اطلاعات به نمایندگان مجلس ارجاع شده، مربوط به تشکیل کمیته ویژه فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال در مجلس است، اما ما قصدمان این است که «کمیسیون دائمی فضای مجازی» در مجلس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیسیون دائمی، مستلزم اصلاح آیین نامه داخلی مجلس بوده و طی شدن مراحل آن به طور قطع زمان بر است، ادامه داد: اما با این وجود ما پیگیر انجام آن هستیم و ایجاد کمیسیون دائمی فضای مجازی را ضرورت می‌دانیم.

وزیر اسبق ارتباطات گفت: با توجه به خلاءهای قانونی موجود در حوزه فضای مجازی، کمیته فعلی ارتباطات مجلس به صورت محدود، می‌تواند روی تمامی حوزه اشراف داشته باشد و بر این اساس به نظر می‌رسد که این حوزه نیازمند یک کمیسیون دائمی باشد.

تقی‌پور تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد که فضای مجازی آن طور که باید در مجلس دنبال نمی‌شود و از این رو ما در گام نخست در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، موضوع تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی را دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از مهر، پیش از این ۳۵۴ نفر از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور طی نامه‌ای به نمایندگان دوره جدید مجلس، خواستار تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» در مجلس شورای اسلامی شده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید