خبر فوری

فریدون همتی: برخی از مدیران و افراد تأثیرگذار هرمزگان کرونای مثبتشان را کتمان می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ،فریدون همتی ظهر امروز(۲۵ خردادماه) در نشست مدیریت بیماری کرونا در استان هرمزگان، افزود: عیب دانستن ابتلا به کرونا، کتمان و پنهان‌کاری و عدم رعایت قرنطینه توسط افراد دارای تست مثبت کرونا یکی از عوامل شیوع بیماری کرونا در هرمزگان است.

وی تصریح کرد: گزارش شده تعدادی از مدیران، کارکنان، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و افرادی چهره و تأثیرگذار از اقشار مختلف با تست کرونای مثبت با پنهان‌کاری و بدون اطلاع به اطرافیان خود، به مراودات و کارهای خود پرداخته‌اند که از نظر اخلاقی و قانونی هرگز قابل توجیه نیست.

همتی ادامه داد: ابتلا به کرونا عیب نیست اما کتمان و پنهان‌کاری آن توسط افرادی که آزمایش تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شود، می‌تواند حجم عظیمی از خوشه مبتلایان را تشکیل دهد و جامعه را با خطر جدی مواجه کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در استان هرمزگان با آن مواجه هستیم، عیب دانستن اعلام ابتلا به کرونا و عدم رعایت قرنطینه و همچنین کتمان و پنهان‌کاری از سوی افرادی است که آزمایش تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در میان گروه‌های مختلف حتی افراد خاص استان، این امر دیده‌شده که حاضر نشده‌اند با وجود مثبت شدن تست کرونا، قرنطینه را رعایت کرده و حتی به دیگران و اطرافیان خود بگویند که دارای بیماری کرونا هستند و با وجود مثبت بودن تست کرونا به مراودات و کارهای خود می‌پردازند و در جلسات شرکت کرده یا در بین جامعه و در ادارات رفت‌وآمد می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از ارائه اطلاعات صحیح ازجمله  ثبت شغل واقعی خود در مراکز نمونه‌گیری امتناع می‌کنند که این اقدام در ابتدا برای اطرافیان و عزیزان خود آن فرد خطرآفرین خواهد بود. ارائه اطلاعات ناقص در پرسشنامه ضربه جبران‌ناپذیری به‌سلامت جامعه وارد می‌کند.

همتی در پایان گفت: افرادی که آزمایش تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شود، باید حتماً قرنطینه و عدم ارتباط با دیگران را رعایت کنند تا موجب ابتلای دیگران به این بیماری نشوند.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید