خبر فوری

نامه مجمع نمایندگان هرمزگان خطاب به رئیس جمهور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، در پی شیوع بی سابقه‌ی بیماری کرونا در استان هرمزگان، مجمع نمایندگان استان طی نامه‌ای صریح و انتقادی خطاب به رئیس جمهور، وضعیت بحرانی این استان را نتیجه‌ی سفیدسازیِ عجولانه و رفع محدودیت‌ها علیرغم هشدار دلسوزانه نمایندگان مردم در سایه کمبود امکاناتِ لازم دانستند و خواستار اقدامات فوری برای کنترل این فاجعه شدند. متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیّات الهی

افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا و جان باختن فرزندان و عزیزان مان در استان هرمزگان تحت شرایطی رخ می‌دهد که این استان از همان آغاز بحران تا کنون، مورد کم توجهی حضرتعالی، ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است. توصیه‌های دلسوزانه و کارشناسانه نمایندگان مردم در روزهای سفیدسازی و رفع محدودیت‌ها، توسط ستاد مقابله با بحران کرونا جدی گرفته نشد تا در سایه انفعال مسئولین و کمبود منابع، امکانات و تجهیزات پزشکی روز به روز شاهد گسترش این بیماری در استان هرمزگان باشیم.

در پی مدیریت بحران کرونا مطابق درخواست حضرتعالی و با اذن مقام معظم رهبری، مجوّز برداشت یک‌میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی صادر شد تا این منابع در تمام کشور جهت مقابله با شیوع کرونا اختصاص داده شود. برای مردم استان هرمزگان که از قضا با محدودیت‌ها و کمبودات عدیده ای در زمینه‌ی پزشکی دست به گریبان هستند، این پرسش وجود دارد که سهم این استان در تخصیص اعتبارات فوق چه میزان بوده است و آیا اساسأ توجهی به این استان شده است؟

بر همگان واضح است که یکی از مهمترین عوامل فاجعه بار شدن وضعیت کرونایی استان هرمزگان عدم امکانات و تجهیزات کافی در راستای شناخت و مقابله با همه گیریِ این بیماری بوده است. استانی با جمعیت قریب به ۲ میلیون نفر که فاصله‌ی شهرهای آن با مرکز استان بعضأ ۵۰۰ کیلومتر می‌باشد، کدام عقل سلیمی می‌پذیرد که فقط یک مرکز آزمایش تشخیصی کرونا (RT-PCR) در شهر بندرعباس داشته باشد؟ چرا جهت استقرار آزمایشگاه در سایر نقاط استان اقدام نمی‌شود؟ مگر نه آنکه این مهم نقش اساسی در جهت تشخیص، شناسایی و مهار بیماری کرونا ایفا می‌کند؟

علاوه بر مورد فوق، کمبود کیت‌های تشخیصی مورد نیاز، سوآپ و محیط‌های نگهداری سوآپ، عدم وجود دستگاه‌های اکسیژن ساز و ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)، عدم وجود تخت‌های کافی آی سی یو و سی سی یو، عدم وجود نیروهای انسانی کافی بخصوص پزشک و پرستار (که به علت ابتلاء به کرونا از چرخه درمان خارج شده اند)، کمبود دستگاه‌های ام‌آر آی و سیتی اسکن، عدم وجود دستگاه‌های ماشین بیهوشی و بسیاری از تجهیزات بیمارستانیِ دیگر که قاعدتأ می‌بایست بعضی از آنها از محل اعتبارات اختصاص یافته جهت مقابله با کرونا تأمین می‌شد، متأسفانه تا کنون تأمین نشده است.

حقیقتأ مردم هرمزگان از حضرتعالی، ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و درمان بدلیل کم‌توجهی به این استان گلایه داشته و عادی سازی ها و محدودیّت زدایی ها را در سایه کمبود امکانات پزشکی، موجب ایجاد وضعیّتی فاجعه بار در این استان می‌دانند. برماست که به افکار عمومی پاسخ بدهیم که مسئولیت این فاجعه در استان هرمزگان بر عهده‌ی چه کسی است و اهالی هرمزگان شکایت کجا برند؟

در همین راستا ما نمایندگان مردم هرمزگان که صدای محرومیّت و مظلومیّت شأن کمتر به گوش مرکزنشینان می‌رسد، در روزهایی که حال این استان به هیچ وجه مساعد نیست خواستاریم که در اسرع وقت به نادیده انگاریِ بحران کرونا در هرمزگان پایان داده شود و تدابیری جدّی حول مدیریت این مسئله اتّخاذ شود.

از حضرتعالی به عنوان رئیس جمهور کشور که دغدغه‌ی سلامت مردم را دارید، استدعا داریم دستور بفرمائید در جهت تخصیص اعتباراتِ لازم برای ایجاد و تجهیز امکانات مقابله با کرونا در استان هرمزگان اقدام عاجل شود و نیز اختیارات لازم قانونی را به مسئولین استانیِ مؤثر در ستاد مقابله با کرونا واگذار بفرمائید تا با اختیارات کافی در این راستا مجاهدت نمایند.

امید است که با اتخاذ تدابیر فوق و تغییر نگاه موجود به استان هرمزگان در بحث مدیریت بحران کرونا، روند تصاعدی شیوع این بیماری متوقف شده و جان و سلامتی مردم عزیز و نجیب هرمزگانی قدر ببیند و بر صدر اولویّت ها بنشیند.

با احترام و آرزوی توفیق

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید