خبر فوری

کلاهبرداری از فروشندگان کالا در «دیوار» با برنامه رسیدساز جعلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، سرهنگ حسین ترکیان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاه برداری دو خریدار کالا از آنان موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره جعل و کلاه برداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، خریداران طعمه‌های خود را از سایت‌های دیوار و شیپور شناسایی و بعد با استفاده از خودروهای مدل بالا و ظاهری موجه به در منزل فروشندگان مراجعه کرده و برای پرداخت وجه کالا اعلام می‌کردند که از طریق گوشی پول را به حساب آنها واریز می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: چند ثانیه بعد پیامکی با یک شماره ناشناس به گوشی فرد خریدار مبنی بر واریز وجه ارسال می‌شد و فروشنده نیز کالا را به آنها تحویل می‌داد اما این پایان ماجرا نبود چون فروشندگان بعد از چک کردن مجدد حساب بانکی خود متوجه می‌شدند که هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهمان از برنامه پیامک ناشناس و رسید ساز جعلی برای فریب فروشندگان کالا استفاده کرده و به این شیوه از آنان کلاه برداری می‌کردند اظهار داشت: با تحقیق از مال باختگان، چهره متهمان شناسایی و هویت اصلی آن دو که دارای سوابق متعدد کیفری همچون سرقت منزل، مغازه و خودرو بودند را به دست آوردند.

وی افزود: با شناسایی هویت متهمان مأموران پس از کسب اطلاعات لازم و چندین شبانه روز کار اطلاعاتی ویژه سرانجام طی یک عملیات ضربتی آنها را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

احتمال فعالیت مجرمان در استان‌های دیگر

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون تعداد چهار مال باخته در این پرونده شناسایی و مجموع مبلغ کلاه برداری شده از آنان ۳۰۰ میلیون ریال است، گفت: با توجه به اینکه متهمان استان‌های دیگر کشور نیز تردد فعالیت مجرمانه داشتند از تمام کسانی که به این شیوه از آنان کلاه برداری صورت گرفته می‌خواهیم به پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۳۱۲۱۸۲۴۶۱۰ تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر – پایگاه خبری پلیس اصفهان

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید