خبر فوری

تهیه طرح جامع سه جزیره در منطقه آزاد قشم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، فرزین حقدل در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) گفت : توسعه گردشگری به ویژه با هدف افزایش حضور طبیعت گردان در جزیره قشم و نیز توسعه گردشگری دریایی خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین اولویت های برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم تعریف شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: امیدواریم با تحقق برنامه های در نظر گرفته شده در آینده ای نه چندان دور شاهد رونق توریسم جزیره به ویژه در زمینه جذب طبیعت گردان باشیم.

این جزیره با دارا بودن جاذبه های منحصر به فرد طبیعی از پتانسیل بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به قطب اکوتوریسم کشور برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای عملیات عمرانی جهت تکمیل کمپ پارک و سالن مسافربری اسکله تفرحی کندالو از ابتدای سال جاری، گفت: این کار نقش بسزایی در توسعه هر چه بیشتر گردشگری و ترددهای دریایی دارد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم به اجرای فاز اول ساماندهی تالاب پرندگان در روستای طولای جزیره قشم اشاره و خاطرنشان کرد : همچنین در این روستا به منظور حفاظت منطقه، نهال های حرا کاشت شده است.

حقدل همچنین از اجرای عملیات عمرانی جهت تکمیل کمپ پارک و سایت گردشگری هامون و کاشت نهال حرا در این منطقه برای جذب طبیعت گردان خبر داد.

وی به اجرای عملیات عمرانی جهت تکمیل پیست شترسواری و اسب داوانی در روستای گورزین و همکاری دراحداث کمپ پارک های سوزا، درگهان، هلر، سلخ، ساحل جنوبی و ایران زمین از ابتدای سال جاری توسط سازمان منطهق آزاد قشم نیز اشاره کرد.

حقدل به کلنگ زنی بزرگترین موزه میراث فرهنگی و مردم شناسی در قشم در اوایل سال جاری با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: ساخت این موزه می تواند باعث تحولی بزرگ در زمینه جذب گردشگر خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت : تکمیل فاز نخست اسلکه تفریحی گورزین و ساماندهی تعاونی قایقداران این روستا با همکاری دهیاری و شورای اسلامی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه گردشگری جزیره قشم از ابتدای سال جاری محسوب می شود.

حقدل اعلام کرد : همچنین امسال شاهد افتتاح هتل های نخل هنگام، ژئوپارک و هتل ارم به عنوان اولین هتل چهار ستاره در جزیره قشم بودیم.

وی با اشاره به صدور 11 مجوز کاشانه مهمان در روستاهای جزیره قشم از سوی سازمان منطقه آزاد قشم ، یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت اماکن اقامتی قشم شامل 34 هتل، 17 هتل آپارتمان و 19 مهمانپذیر در مجموع شش هزار و 567 تخت است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: هم اکنون 52 هتل دو تا پنج ستاره با سرمایه گذاری بخش خصوصی در جزیره قشم در دست ساخت است.

حقدل ادامه داد : تبلیغات گسترده به صورت چاپ اقلام تبلیغاتی، تبلیغ در سایت منطقه آزاد، تهیه و پخش برنامه های تلویزیونی استانی و سراسری جهت جذب گردشگران به جزیره قشم نیز در جهت افزایش جذب گردشگر از ابتدای امسال صورت گرفته است.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید