خبر فوری

طعنه سنگین سخنگوی وزارت خارجه چین به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

«مورگان اُرتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعتی پیش در پیامی در توئیتر از اقدام اخیر چین درباره لایحه امنیت ملی در هنگ‌کنگ انتقاد کرد و نوشت: «هم اکنون زمان مهمی است و دوستداران آزادی در سرتاسر جهان باید در کنار حاکمیت قانون ایستاده و حزب کمونیست چین را که آشکارا تعهدات خود به مردم هنگ‌کنگ را نقض می‌کند بازخواست کند.»

«هوآ چون‌ینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز با اشاره به این پیام اورتاگوس تنها به نوشتن جمله «نمی‌توانم نفس بکشم» بسنده کرد.

اشاره سخنگوی وزارت خارجه چین به آخرین جملات مرد سیاه‌پوست شهر مینیاپولیس بود که زمانی که پلیس زانوی خود را برای چند دقیقه بر گردن وی فشار داده بود، به سختی نفس می‌کشید و می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم».

پس از مرگ فجیع این سیاه‌پوست آمریکایی بر اثر خشونت افسر سفیدپوست، شهرهای مختلف آمریکا به صحنه اعتراضات سراسری به این عادت رفتاری پلیس آمریکا علیه اقلیت رنگین‌پوست این کشور تبدیل شده است.

مردم مینیاپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها همچنان ادامه دارد و به ایالت‌های دیگر گسترش یافته است.

منبع: نامه نیوز

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید