خبر فوری
مراکز علمی آزاد و زبان بازگشایی می‌شوند

مراکز علمی آزاد و زبان بازگشایی می‌شوند

به گزارش روز شنبه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، مجتبی زینی وند افزود: در این دستورالعمل پیش بینی های لازم برای حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مراکز غیردولتی علمی آزاد و زبان انجام شده است از جمله ضدعفونی کردن محیط آموزشگاه ها ، تامین مواد شوینده و ضدعفونی کننده به اندازه کافی ، ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در محل کلاس ها یا سایر فضاهای فیزیکی ، ارایه آموزش های لازم به مربیان، کارکنان و دانش آموزان جهت رعایت مسائل بهداشتی و سایر موارد مورد نیاز.

وی افزود: در هر آموزشگاه یک نفر از کارکنان یا نیروی آموزش دیده برای نظارت و پاسخگویی در امور بهداشتی که ترجیحا مدیر آن مرکز باشد ، پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر شرایط تهویه مناسب فضای فیزیکی ، تجهیز سیستم های آبخوری ، سرویس های بهداشتی به مواد شوینده مناسب و همچنینی دفع بهداشتی زباله ها توسط نیروی آموزش دیده  مناسب گفت : چینش صندلی ها با رعایت فاصله ۱.۸ تا ۲ متر رعایت می شودو حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت هر کلاس پذیرش می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریع کرد : استفاده از وسایل  بهداشت فردی مانند دستکش و ماسک برای کارکنان و مربیان الزامی است و توصیه می شود دانش آموزان نیز حتما از وسایل شخصی و ماسک استفاده کنند.

زینی وند با یادآوری این که توزیع هرگونه مواد غذایی و خوراکی در آموزشگاه ها ممنوع است ، توصیه کرد که دانش آموزان از آب های آشامیدنی در بطری های کوچک شخصی استفاده کنند.

وی تاکید کرد که حضور تمامی افراد دارای بیماری زمینه ای ،، قلبی ، تنفسی ، نقص سیستم ایمنی و مشکوک به بیماری کرونا بدون مجوز پزشک مربوطه در کلاس های آموزشگاه ها ممنوع است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود : شورای نظارت آموزش و پرورش به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش هر استان و نمایندگان حوزه مشارکت های مردمی ، شورای موسسان مراکز غیردولتی و دانشگاه علوم پزشکی مسوولیت نظارت بر فرآیند بازگشایی و ادامه فعالیت مراکز غیردولتی علمی و زبان را به عهده دارند./ ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید