خبر فوری

مردم رودان هرمزگان حادثه اندوهبار ‘منا’ را محکوم کردند

هرمزبان:مردم مسلمان، انقلابی، ولایی و عزادار شهرستان رودان در اعتراض به حادثه اسفناک ‘منا’، با تجمع در مسجد جامع شهر رودان؛ جان باختن شماری از حجاج بیت الله الحرام در پی بی کفایتی، بی لیاقتی، بی تدبیری و سوء مدیریت حکام سعودی در مراسم حج را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،نمازگزاران رودانی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در تجمعی اعتراض آمیز در مسجد جامع شهر رودان با سر دادن شعارهایی در محکومیت این حادثه؛ رژیم آل سعود را عامل اصلی این فاجعه خونبار دانسته و نفرت و انزجار خود را نسبت به جنایات حاکمان سعودی اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع؛ فاجعه جانگداز روز پنجشنبه در ‘منا’ را محکوم کرده و خواستار بررسی دقیق و شناسایی عامل یا عوامل بروز این حادثه خونین شدند.

مردم داغدار و عزادار رودان با سردادن شعار ‘الله اکبر’، ‘مرگ بر آل سعود’، ‘مرگ بر آمریکا’، ‘مرگ بر اسرائیل’ و ‘مرگ بر انگلیس’ نفرت خود را از حاکمان سعودی و جنایات آنان ابراز داشتند.

در این آیین آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان بندرعباس، حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد امام جمعه رودان، احمد محمودی فرماندار رودان، حجت الاسلام حسنعلی عدالت مسئول تولیت مسجد حضرت اباالفضل (ع) رودان، سایر مسوولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان بندرعباس در این آیین حادثه غم انگیز ‘منا’ را نتیجه بی تدبیری و سوء مدیریت آل سعود دانست و اظهار داشت: رژیم آل سعود باید در قبال این فاجعه دردناک پاسخگو باشد.

غلامعلی نعیم آبادی با بیان اینکه بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود؛ حادثه ‘مکه و منا’ را رقم زده است؛ این فاجعه را مایه ننگ رژیم آل سعود عنوان کرد.

وی از وصال به حق در کنار خانه خدا بعنوان فضل و رحمت الهی یاد کرد و شهادت حجاج بیت الله الحرام در کنار خانه خدا را مایه فخر، عزت و سربلندی اسلام و مسلمانان دانست.

عده ای از شهروندان رودانی در گفت و گو با ایرنا’ سوء مدیریت و بی تدبیری آل سعود را عامل اصلی فاجعه ‘منا’ دانستند و افزودند: بی کفایتی آل سعود شیرینی عید قربان را به کام مسلمانان جهان تلخ کرد و باعث عزادار شدن امت اسلام شد.

آنان با بیان اینکه بی تدبیری آل سعود؛ ‘منا’ را قربانگاه حجاج بیت الله الحرام کرد و جهان اسلام را در اندوه و ماتم فرو برد؛ اظهار داشتند: سوء مدیریت حاکمان سعودی در برگزاری حج؛ نماد بی کفایتی آنان در اداره حرمین شرفین و مناسک حج است.

شرکت کنندگان در این تجمع بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم از سوی کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی برای اداره حرمین شریفین که متعلق به جهان اسلام است؛ تاکید کردند و خاطر نشان کردند: باید تدابیری اندیشیده شود تا حجاج بیت الله الحرام در این مناسک واجب الهی احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

مردم شهرستان رودان مصیبت دردناک و خونبار فاجعه ‘مکه و منا’ را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده های حجاج جان باخته در این حادثه اسفناک، تسلیت گفتند.

در پی اعلام سه روز عزای عمومی از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) بسیاری از زوج های جوان رودانی با به تعویق انداختن آیین های جشن ازدواج خود با خانواده های حجاج جان باخته در حادثه خونبار ‘مکه و منا’ ابراز همدردی کردند.

بر اساس آخرین گزارش از سازمان حج و زیارت کشور، شمار جان باختگان حجاج ایرانی بیت الله الحرام در ‘منا’؛ 136 تن، مجروحان 99 تن و حجاجی که به کاروان های خود مراجعه نکرده اند؛ 325 نفر اعلام شده است.

در حادثه دلخراش ‘منا’ در مجموع نزدیک به دو هزار زائر از کشورهای اسلامی جان خود را از دست دادند.

امسال 64 هزار زائر ایرانی در قالب 456 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند.

 

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

کد خبر: 394772

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید