خبر فوری

آغاز صید ساردین ماهیان درآبهای جاسک

هرمزبان:سرپرست شیلات جاسک گفت: 450صیاد بوسیله 23فروند قایق وبهره گیری از تورهای چشمه ریز کار صید ساردین ماهیان را درآبهای این شهرستان از صبح امروز آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی رمضانی یکشنبه درگفت وگوبا ایرنا افزود:امسال به علت کنترل قایق های بدون مجوز، وضعیت جوی و آموزش صیادان با 10 درصد افزایش صید نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 90 درصد ساردین ماهیان صید شده به کارخانه های پودر ماهی و شرکت کنسرو ساردین شهرستان جاسک تحویل می شود ادامه داد: 10 درصد باقیمانده به شهرهای رودان، میناب و بندرعباس فرستاده می شود .

سرپرست شیلات جاسک گفت اظهار داشت: صید ساردین ماهیان درشهرستان های قشم و بندرلنگه در تمام فصول سال بطور پراکنده صورت می گیرد اما فصل صید در شهرستان جاسک شش ماه درسال که از مهرماه آغاز تا فروردین سال آینده به پایان میرسد.

وی خاطر نشان کرد:پارسال از آبهای شهرستان جاسک ، شش هزارو600 تن ساردین ماهی صید و بعد از قشم ، رتبه دوم صید ساردین ماهیان در استان را دارد.

شهرستان جاسک در 300کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
منبع: ایرنا

کد خبر: 394771

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید