خبر فوری

نماز عید سعید فطر در هرمزگان اقامه شد

مردم مومن استان هرمزگان به شکرانه یک ماه بندگی و عبادت خالصانه این فریضه دینی را در مساجد و مکان های باز با رعایت فیزیکی و همراه داشتن مهر وسجاده شخصی و ماسک ودستکش برگزار کردند.
امسال به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماز عید فطر در شهرستان های بندرعباس، میناب، قشم، حاجی آباد و رودان در مسجد محلات و مکان‌های باز اقامه شد.
همچینن در دیگر شهرهای هرمزگان نیز که وضعیت کم خطری نسبت به ویروس کرونا دارند، برگزاری نماز عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری در مساجد جامع و در محیط روباز اقامه شد.
در پایان این مراسم، مردم مومن وخداجوی هرمزگان برای ظهور امام زمان(عج) و برای سلامتی همه گرفتاران و بیماران بویژه بیماران کرونایی و رفع این بیماری  دعا کردند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.
کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.
این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.
طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در چند وقت اخیر کم توجهی به الزام های بهداشتی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی مردم، شیب ابتلا به ویروس کرونا را در استان بسیار تند کرده و موجی از نگرانی را در میان مسوولان، مردم و دوستداران سلامت ایجاد کرده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید