خبر فوری

مأموریت شناسایی مقصران مرگ مادر در جاسک

هرمزبان: رسیدگی به پرونده مقصران مرگ مادر و نوزاد در جاسک به صورت ویژه‌ای در دستور کار قضایی است.

به گزارش ایران، حجت‌الاسلام اکبری گفت: پرونده مرگ مادر و نوزاد جاسکی در دست بررسی است و در تحقیقات به‌عمل آمده دادستان تاکنون مقصران این حادثه از سوی دستگاه‌های اجرایی و بهداشت و درمان به دادسرای جاسک معرفی نشده است.

حجت‌الاسلام صادق اکبری با تشریح جزئیات پرونده مرگ مادر و نوزاد جاسکی به علت نبود متخصص بیهوشی در بیمارستان اظهار کرد: تحقیقات لازم از رئیس شبکه بهداشت شهر جاسک، کادر پرستاری و رئیس بیمارستان خاتم الانبیا جهت روشن شدن موضوع مرگ مادر و نوزاد جاسکی صورت گرفته است. وی افزود: دستگاه قضایی این شهر در دستوری از کمیسیون نظام پزشکی استان هرمزگان خواسته است که علت مرگ را مشخص و چنانچه قصوری صورت گرفته باشد نسبت به معرفی متخلفان اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین درباره سفر مسئولان وزارت بهداشت به این شهرستان و برکناری مقصران این حادثه و معرفی به دستگاه قضایی نیز گفت: در تحقیقات به‌عمل آمده تاکنون مقصران این حادثه از سوی دستگاه‌های اجرایی و بهداشت و درمان به دادسرای جاسک معرفی نشده است. این مسئول عالی قضایی ادامه داد: در این زمینه پرونده در دادگستری استان هرمزگان تشکیل شد و با اقدامات کارشناسی در حال رسیدگی و انجام است.

لازم به ذکر است حدود ساعت 2 نیمه شب پنجشنبه گذشته، مادر باردار 27 ساله به نام پری شکوری‌زاده با برگ ارجاعی که یک روز پیش از آن از مرکز بهداشتی درمانی بخش لیردف صادر شده بود، برای انجام زایمان اول خود به بیمارستان خاتم‌الانبیای جاسک مراجعه کرد.

دکتر کشیک بیمارستان جاسک پنجشنبه شب متوجه افت ضربان قلب جنین شده و دستور اعزام مادر باردار به بیمارستان میناب در فاصله حدود 200 کیلومتری جاسک را صادر کرد. این مادر جاسکی در آمبولانس، دچار تنگی نفس ناگهانی شده و پس از رسیدن به میناب و انتقال به اتاق عمل، مادر و نوزاد هر دو جان خود را از دست دادند.

گفته می‌شود این مادر باردار که به بیمارستان جاسک مراجعه کرده بود به دلیل نبود متخصص بیهوشی و تجهیزات مورد نیاز در این بیمارستان به میناب منتقل شده است، طبق اظهار نظر مدیر شبکه بهداشت جاسک در اثر ضایعه آمبولی جان خود را از دست داده است.
منبع: تابناک
(لینک)
کد خبر: 394770

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید