خبر فوری

پرونده ثبت جهانی بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون دوزی تهیه می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، رضا برومند گفت: سال گذشته بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون انتخاب شد که این انتخاب گام مثبتی برای معرفی جایگاه صنایع دستی و فرهنگ و هنر این استان بود.

او با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به دنبال بالا بردن شاخص‌ها برای تسهیل در کسب عنوان جهانی است، افزود: بر همین اساس مستندات و پرونده بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون دوزی برای ثبت جهانی در یونسکو تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: طی ماههای آینده، یک اِلمان صنایع دستی برای معرفی هر چه بیشتر این رشته در یکی از میدان‌های اصلی این شهر جانمایی و نصب می‌شود.

او با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دیگر اداره کل نصب تابلوهای گردشگری است، افزود: برای شناسایی اماکن و مسیرهای گردشگری تابلوهای راهنمای گردشگری دو زبانه جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نصب می‌شود.

برومند ادامه داد: همچنین بروشور و کتابچه دوزبانه (فارسی انگلیسی) برای معرفی بیشتر این شهر و رشته آماده شده که به زودی چاپ و منتشر می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان تاکید کرد: تمام تلاشمان در تحقق این امر است که شهر بندرلنگه به عنوان شهر جهانی گلابتون دوزی انتخاب شود.

گلابتون دوزی نوعی رودوزی سنتی است که با نخ «گلابتون» انجام می‌شود و شهر بندر لنگه به واسطه هنرمندان بیشماری که در این رشته دارد از معروفیت بیشتری برخوردار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید