خبر فوری
علی لاریجانی

مجلس پایگاه اصلی مردم‌سالاری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه پایان دهمین دوره مجلس، از شبکه دو سیما آغاز شد.

لاریجانی در ابتدای سخنانش در خصوص عملکرد مجلس دهم، اظهار داشت: البته زمان مجلس دهم تا هفتم خردادماه است و هنوز روز کاری داریم و پس از آن هم مجلس هست و اگر هم کاری پیش آمد در خدمت مردم خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این گفتگو با اشاره به همزمانی مسئله گام دوم انقلاب با مجلس دهم و با بیان اینکه مجلس در این زمینه تلاش خوبی داشته است، اظهار داشت: یکی از نکات مهم این است که مجلس پایگاه اصلی مردم سالاری و دموکراسی است و هرچه پشتوانه مردمی آن قوی‌تر باشد، مجلس نماینده واقعی مردم است.

وی افزود: مجلس دهم ۶۲ درصد آراء مردم را داشت؛ ما پس از انقلاب فقط یک مجلس را داشتیم که پشتوانه رای آن از این دوره مجلس بیشتر بود.

لاریجانی بر همین اساسا اضافه کرد: از نظر سابقه اجرایی نیز جالب است که بدانید ۸۰ درصد مجلس فعلی، سابقه اجرایی دارند و این به فهم مشکلاتی که مردم دارند، کمک می‌کند. هرچه سابقه اجرایی بیشتر باشد مشکلات مردم را بیشتر می‌شناسند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چهار نفر از نمایندگان فعلی سابقه وزارت، و چهار نفر سابقه استانداری، پنج نفر سابقه معاون وزیر، ۱۱ نفر سابقه فرمانداری و تعداد زیادی سابقه شهرداری داشتند یعنی ترکیبی بود که افراد مختلف در آن سابقه اجرایی داشتند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در این مجلس ۱۶۷ نفر دکترا و فوق دکترا دارند و این کارآمدی افراد را می‌رساند که می‌توانند خوب تصمیم بگیرند و ۸۰ نفر هم تدریس دانشگاهی داشتند یعنی بخش مهمی از نخبگان را تشکیل می‌دادند؛ بنابراین ظرفیت خوبی بود. حال گاهی مطالبی گفته می‌شود، واقعا باید دید که این مجلس در چه فضا و شرایطی کار کرد. از یک طرف رهبر معظم انقلاب گام دوم را مطرح کردند و از طرفی هم به مشکلات تحریم‌ها خوردیم که هر دو را باید در نظر گرفت.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید