خبر فوری
هرمزبان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: باید سیستم رصد شناورهای صیادی VMS)) بر روی تمامی شناورهای صیادی که مجاز به صید در آبهای استان هستند، نصب شود تا سیستم های نظارتی بر صید در آب های استان به منظور حفظ مسائل زیست محیطی و ذخایرآبزیان منطقه افزایش یابد.

سعید ناجی : شیلات موظف به تجهیز شناورهاص صیادی به سیستم رصد (VMS) است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، سعید ناجی روز گذشته(۲۰ اردیبهشت ماه) در جلسه بررسی آخرین وضعیت صید غیر مجاز در آب های استان، با بیان اینکه باید صید مجاز را از غیر مجاز جدا کرد، افزود: بخشی که مجوز دارند و طبق آن عمل و دستگاه ارزیاب مربوطه فعالیت آنها را تایید می کنند همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد اما باید با متخلفان این عرصه برخورد قاطع شود.

وی اضافه کرد: چنانچه در قانون فعلی نقص  وجود دارد و اعتراضی در این خصوص هست  باید اول از طریق مراجع قانونی پیگیری و پس از تغییر آن، قانون جدید اعمال شود. ملاک برخورد با صیادان متخلف در آب های استان قانون است.

ناجی با بیان اینکه، برخورد با متخلفان صید غیر مجاز باید با قاطعیت صورت گیرد تا بتوان از بروز آسیب زدن به ذخایر آبزیان آب های استان جلوگیری کرد، افزود: به همین منظور باید محدوده مجاز صید ترال برای شناورهای که مجوز چنین صیدی را دارند مشخص و اعلام شود تا بتوان نظارت بیشتری در این حوزه داشت.

وی با بیان اینکه  بخشی از صید ترال مجاز استان باید به بومیان استان سپرده شود، افزود: باید بتوان سهم بیشتری از صید ترال آب های استان را به بومی های هرمزگان اختصاص داد و در این خصوص نیاز است که صیادان نیز برای دریافت مجوز این گونه صید اقدام قانونی کنند‌.

وی بیان کرد: باید علاوه بر حفظ منافع ملی ، همراهی و هم قدمی که در استان برای رفع مسایل و مشکلات وجود دارد نیز حفظ کرد و نباید گذاشت خدشه ای به یک پارچگی استان وارد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید