خبر فوری

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی توسط «بسیجیان» یک محله/ عطر «مواسات» از مسجد «غدیر» به مشام می‌رسد+عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، یک هزار بسته معیشتی در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی توسط پایگاه بسیج صاحب‌الزمان(عج) مسجد غدیر بندرعباس بین نیازمندان این شهر توزیع شد.

هنگامی که در جهان بر سر دستکش و ماسک نزاع در می‌گیرد، ملت ایران همچون گذشته صفات نوع‌دوستی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

بیانات رهبری و بهره‌گیری از واژه «رزمایش» بیانگر آن است که اقدامات خیرخواهانه مردم و کمک آنان به یکدیگر را باید به جهان مخابره کنیم چراکه برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه بیانگر غنای فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی و زوال فرهنگ منحط غربی است.

مساجد و پایگاه‌های بسیج سراسر هرمزگان به‌ویژه شهر بندرعباس این روزها به‌شدت فعال شده‌اند و در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان، به  جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه مشغول تا نیازمندان از چشمه خروشان مواسات و همدلی بهره‌مند شوند.

پایگاه مقاومت بسیج صاحب‌الزمان(عج) مسجد غدیر واقع در محله گلشهر جنوبی بندرعباس نیز از این اقدام غافل نشد و با جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه مردمی، قرار است یک هزار بسته معیشتی را در شب میلاد پرخیر و برکت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به‌دست نیازمندان برساند.

رزمایش مواسات و همدلی پایگاه مقاومت بسیج صاحب‌الزمان(عج) عصر امروز در مسجد غدیر شهر بندرعباس با حضور سرهنگ حسین درویشی فرمانده سپاه شهرستان بندرعباس، عارف رحیمی مسؤول هیأت امنای مسجد غدیر و جمعی از مسؤولان و جوانان بسیجی برگزار شد.

*تاکنون ۵۰ هزار بسته معیشتی به دست نیازمدان رسیده است

سرهنگ حسین درویشی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرعباس در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: با توجه به تشکیل قرارگاه همدلی و مواسات و کمک مؤمنانه، مسجد غدیر پایگاه صاحب‌الزمان بندرعباس ۱۰۰۰ بسته معیشتی و مواد غذایی را جهت کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان بیماری کرونا آماده کرده که قرار است در محلات کم‌برخوردار این شهر توزیع شود.

وی ادامه داد: کمک‌هایی که در این محله جمع‌آوری شده است با توجه به استانی بودن قرارگاه مواسات و همدلی، این کمک‌ها در تمامی نقاط استان نیز توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرعباس در پایان افزود: تاکنون بالای ۵۰ هزار بسته معیشتی توسط این قرارگاه تهیه و توزیع شده است و این برنامه کماکان ادامه دارد.

* خیرین در تمامی شرایط پای کارند

در ادامه مهدی درخشان مدیر مؤسسه نیکوکاری غدیر به فارس گفت: با توجه به تشکیل قرارگاه همدلی و مواسات در سطح کشور، مرکز نیکوکاری غدیر گلشهر بندرعباس در همین رابطه با کمک خیرین و نیکوکاران بسته‌های غذایی و معیشیتی را برای همه افراد نیازمند سطح منطقه‌ای با کمک پایگاه مقاومت بسیج و هیأت صاحب‌الزمان آماده کرده است تا به نیازمندان تحویل داده شود.

*معتقدیم انسان مسلمان نسبت به هم‌نوعان خود بی‌تفاوت نیست

عارف رحیمی مسؤول هیأت امنای مسجد غدیر بندرعباس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان دل‌ها لطیف‌تر شده و کمک به هم‌نوعان و مؤمنین روزه‌دار نقش پررنگ‌تری به خود می‌گیرد تا جایی که بسیجیان و مردم محله گلشهر عزم‌شان را جزم کردند تا بتوانند در این راستا و به‌مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) گامی در این مسیبر بردارند چراکه معتقدیم انسان مسلمان نسبت به هم‌نوعان خود بی‌تفاوت نیست.

وی با بیان اینکه مسجد غدیر گلشهر و پایگاه مقاومت صاحب‌الزمان (عج) از سال ۷۶ فعالیت‌های فرهنگی خود را در محله آغاز کرده است، افزود: برگزاری کلاس‌های فرهنگی و برنامه‌های قرآنی و مذهبی و همچنین اردوهای سیاحتی، زیارتی و آموزشی از فعالیت‌های این پایگاه کادرساز است.

*توزیع مرحله دوم بسته‌های معیشتی از نیمه دوم ماه رمضان

محمود قاسمی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید منظری بندرعباس به خبرنگار فارس گفت: حوزه مقاومت شهید منظری با ۲۵ پایگاه در جمع‌آوری بسته‌های مواسات و همدلی که مقام معظم رهبری تأکید فراوان داشتند، توانسته است بالغ بر ۱۵۰۰ بسته را در همین مکان جمع‌آوری کند.

وی ادامه داد: با کمک تمام بسیجیان این منطقه در نیمه ماه مبارک رمضان و به‌مناسبت با ولادت امام حسن مجتبی(ع) توزیع مرحله دوم بسته‌های معیشتی انجام می‌شود.

* تمامی برنامه‌های پایگاه به‌صورت مجازی در حال انجام است

احمد کناری‌نژاد فرمانده پایگاه مقاومت صاحب‌الزمان(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص طرح مواسات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه، پایگاه صاحب‌الزمان(عج) توانست ۱۰۰۰ بسته از مواد غذایی را توسط خیرین، نیکوکاران و مردم همین محله برای کمک به نیازمندان مناطق آسیب‌پذیر شهر بندرعباس جمع‌آوری کند.

وی خاطرنشان ساخت: از ابتدای تأسیس پایگاه صاحب‌الزمان(ع)، کمک‌های خیرانه به مردم نیازمند انجام شده است، هدف ما  توجه به جوانان و نوجوانان این منطقه و تربیت افراد مؤمن و متهعد برای کشور است.

فرمانده پایگاه مقاومت صاحب‌الزمان(عج) در پایان تصریح کرد: فضای مجازی پایگاه فعال بوده و تمامی فعالیت‌ها و کلاس‌های مجموعه با رعایت پرتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا با مدیریت و نظم خاصی در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید