خبر فوری

همت بازاریان هرمزگان برای جبران خسارات کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، عبدالمجید جلالی روز گذشته (۱۷ اردیبهشت ماه) در دومین جلسه هماهنگی راه اندازی مرکز نیکوکاری اصناف با اشاره به ضرورت ایجاد پشتوانه حمایتی از بازاریان و فعالان صنفی اظهار کرد: ایجاد مرکز نیکوکاری و صندوق خیریه در اتاق اصناف وفعالیت اقتصادی استان با همکاری بسیج، گام موثری در مسیر حمایت از اقشار مختلف در بازار است.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از شیوع کرونا بیشترین ضربه و خسارت متوجه  بازار و فعالین صنفی شد، افزود: ما نمی‌توانیم منتظر حمایت دولت باشیم و هر روز تعطیلی و ورشکستگی واحدهای صنفی همکارانمان را نظاره کنیم.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مجریان و دست اندرکاران ایجاد مرکز نیکوکاری مناف و صندوق خیریه امام رضا (ع) بایستی در راستای تبیین اهداف این حرکت بزرگ به جامعه هدف، گام بردارند، تصریح کرد: شناسایی کسبه آسیب دیده، بررسی میزان خسارات و جذب و توزیع حمایت‌ها در بین این اقشار از مهمترین مامورین مرکز نیکوکاری *مناف* خواهد بود.

جلالی با بیان اینکه بازاریان به کرات در مقاطع مختلف تاریخ همراهی خود را در بخش امداد و حمایت از نیازمندان جامعه  اثبات کرده اند، تصریح کرد: اکنون با توجه به شرایط موجود در زمان شیوع  بیماری کرونا، صنوف خسارت دیده چشم انتظار حمایت عملی دولت مردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان ابراز امیدواری کرد با فعالیت مرکز نیکوکاری “*مناف*” و صندوق خیریه، بخشی از خسارات بازاریان جبران و رونقی دوباره به کسب و کار فعالان صنفی بازگردد.

مسئول بسیج سازمان بسیج اصناف هرمزگان نیز در ادامه این نشست با تشریح اهداف و محاسن این اقدام اظهار کرد: تقویت مراکز نیکوکاری با محوریت اتاق‌های اصناف، بسیج و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره ) بهترین و سریعترین راه برای عبور از چالش پیش‌روی فعالان صنفی و اقتصادی است.

مهدی بشیری با اعلام آمادگی جهت نحوه اجرای برنامه‌ها ومقدمات فعال‌سازی پایگاه‌های مقاومت بسیج اتحادیه‌ها و حوزه بسیج اصناف در مرکز استان و توسعه دامنه مشارکت در شهرستان‌ها عنوان کرد: تلاش داریم تا شاهد بهره برداری مرکز نیکوکاری مناف در سالروز ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) باشیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف هرمزگان تصریح کرد: اولویت تشکیل مرکز نیکوکاری *مناف* کمک به بازاریان خسارت دیده از شیوع ویروس منحوس کرونا و کمک به اقشار نیازمند جامعه هدف بر اساس تفاهمنامه با مرکز نیکوکاری کشور خواهد بود.

بشیری ادامه داد: طبق هماهنگی صورت پذیرفته با بانک رسالت مقرر شد تعداد ٤٤ دستگاه پوز بانکی جهت جمع‌آوری حمایت‌ها به این مرکز، تحویل و شماره حساب١٠/٥٦٨٦١٢٨/٣ به نام صندوق خیریه امام رضا(ع) نزد بانک رسالت آماده دریافت کمک‌های مالی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، مرکز نیکوکاری اتاق اصناف و فعالین اقتصادی هرمزگان با عنوان “مناف” به صورت متمرکز در مسجد حضرت امام (ره) واقع در خیابان حافظ (قلب بازار بندرعباس) استقرار خواهد یافت و زیرشاخه‌های آن در حوزه‌های مختلف بازار و فعالین اقتصادی و کارخانه‌داران استان فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید