خبر فوری

حسین جباری زاده: لطمه سنگین «کرونا» به باشگاه‌های ورزشی/ هزاران «مربی نان‌آور» اکنون بی‌کارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حسین جباری زاده ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندرعباس در خصوص نقش بیماری کرونا در خصوص لطمه به باشگاه‌های ورزشی، اظهار داشت: مجموعه‌های ورزشی هم‌چون استادیوم‌ها، سالن‌های ورزشی، استخرها و… جزو اولین مکان‌هایی بودند که به‌دلیل بیماری کووید-۱۹ بسته شد و متأسفانه هنوز هم تعطیل هستند و فکر می‌کنم جزو آخرین مکان‌هایی هم باشند که بازگشایی خواهند شد.

وی ضمن اشاره به اینکه اکنون هزاران مربی ورزشی بیکار بر اثر بروز کرونا در استان وجود دارند، افزود: با توجه به تعطیلی سه‌ماهه باشگاه‌ها در استان به‌خاطر بیماری فراگیر کرونا، بسیاری از مربیان استان بیکار شده‌اند.

مدیرعامل سابق باشگاه آلومینیوم المهدی هرمزگان اضافه کرد: بخش اعظمی از باشگاه‌ها به‌صورت استیجاری اداره می‌شوند که هزینه اجاره آن‌ها در این سه‌ماه عدد قابل توجهی است و این خود می‌تواند سبب ورشکستگی و تعطیلی باشگاه شود و کما اینکه متاسفانه تاکنون برخی از باشگاه‌ها تعطیل و به صنوف دیگر روی آورده‌اند.

جباری‌زاده تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما برخلاف برخی کشورهای دیگر دنیا، ورزش کردن جزو اولویت‌های آخر افراد است و با توجه به این ایام و بیماری کرونا، ذهنیت خوبی از اماکن ورزشی در اذهان عمومی نقش نبسته است.

وی ادامه داد: با برچیده شدن این بیماری و در دوران پساکرونا، تلاش و همت زیادی می‌طلبد که اعتماد عمومی مردم به اماکن ورزشی مجدد جلب شود و در این بازه زمانی، باشگاه‌ها و مربیان مجددأ بیشترین آسیب را از نظر اقتصادی خواهند دید.

این مربی و داور بین‌المللی فدراسیون ژیمناستیک گفت: باشگاه‌های ورزشی خطرناک نیستند و ممکن است به‌عنوان یک محیط پرخطر به‌حساب آیند و به این موضوع کاملأ واقفیم که بایستی افراد از مکان‌های خطرناک دوری نمایند اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان محیط پرخطر را ایمن ساخت.

جباری‌زاده در پایان خاطرنشان ساخت: امید است مسؤولان مربوطه دستور بازگشایی باشگاه‌های ورزشی را صادر نمایند تا بیشتر از این، مربیان ورزشی متضرر نشوند چراکه حدود ۱۲۰ باشگاه ورزشی در سراسر استان وجود دارد که این اماکن می‌توانند نقش مهمی را در تأمین سلامت جامعه، ایجاد نشاط و در نهایت منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شوند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید