خبر فوری

آغاز کشت خیار در استان هرمزگان

هرمزبان: ‌مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کشت محصول خیار در استان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود حدود 88 هزار و یکصد و 81 تن از سطح زیر کشت برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، سیدرضا امیری زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، اظهار کرد: سطح زیر کشت خیار چهار هزار و 226 هکتار است.

وی افزود: تولید و سطح زیر کشت خیار به دلیل مدیریت مصرف آب، تنظیم بازار واجرای طرح اصلاح الگوی کشت نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.

امیری زاده با بیان اینکه در هرمزگان خیار از نوع امپراطور و پی اس کشت می‌شود، اظهار کرد: عمده کشت خیار به شهرستان های میناب و رودان اختصاص دارد و محصولات تولید شده عمدتا به استان‌های پرجمعیت از جمله تهران و اصفهان صادر می شوند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: برای تولید خیار در هر هکتار یک نفر بطور مستقیم مشغول بکار می شود.

امیری زاده ‌در پایان گفت: باید با تامین اعتبارات لازم جهت ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی با هدف ارتقاء ارزش افزوده و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی فراهم شود.

‌انتهای پیام
منبع: ایسنا
کد خبر: 394758

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید