خبر فوری

۶۰۰کلاس درس جدید طی سال ۹۹ در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، فریدون همتی عصر شنبه در نشست گروه کاری ویژه پیگیری ساخت مدارس جدید در استان هرمزگان با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های سال ۹۹ در این حوزه، عنوان کرد: به طور جدی پیگیر تخصیص بودجه‌ها و اعتبارات مورد نیاز و جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین برای ساخت مدارس جدید در استان هرمزگان هستیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری ۶۰۰ کلاس درس جدید در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۳۵۰ کلاس درس تا مهرماه سال جاری آماده افتتاح خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه‌های ویژه در حوزه ساخت مدارس برای شهرستان بشاگرد، تصریح کرد: سال گذشته در مجموع انشعاب آب و برق ۲۷۰ مدرسه جدیدالاحداث در استان هرمزگان وصل شد که از این تعداد ۱۵۰ مدرسه جدید در شهرستان بشاگرد بود.

همتی تصریح کرد: همچنین سال گذشته سه مدرسه شبانه روزی در شهرستان بشاگرد به بهره برداری رسید و در سال جاری نیز سه مدرسه شبانه روزی دیگر در شهرستان بشاگرد افتتاح خواهد شد که از این تعداد دو مدرسه تا مهر ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مسیرهای صعب العبور در شهرستان بشاگرد و استفاده از وانت جهت جابجایی دانش آموزان، احداث مدارس شبانه روزی این جابجایی‌ها را به شدت کاهش داده و با مدارس جدید که در سال جاری به بهره برداری می رسند، شاهد اسکان بیشتر دانش آموزان در مدارس این شهرستان و کاهش جابجایی آنها خواهیم بود.

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح استفاده از مشارکت صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان در حوزه ساخت مدارس در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، اظهار داشت: در این زمینه ۱۹ پروژه توسط صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در استان آغاز شده که تا کنون پنج پروژه ساخته شده، هشت پروژه نیز در حال ساخت و شش پروژه دیگر در مرحله انعقاد تفاهم‌نامه قرار دارد.

همتی اضافه کرد: به طور جدی استفاده از ظرفیت خیرین، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی برای احداث مدارس در دستور کار و پیگیری قرار دارد و معادل این مشارکت نیز اعتباراتی از ظرفیت ردیف‌های ملی بودجه برای ساخت مدارس در هرمزگان از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور اختصاص پیدا می‌کند که جذب این اعتبارات نیز با جدیت در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با ساخت این مدارس جدید، بسیاری از مشکلات در این حوزه رفع شود.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید