خبر فوری

برنامه ریزی جدی منطقه آزاد کیش برای عبور از بحران و مدیریت پسا کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، دکتر مظفری از برنامه ریزی جامع سازمان منطقه آزاد کیش برای گذر از بحران فعلی و مدیریت پسا کرونا خبرداد و گفت : روند مبارزه با ویروس کرونا با توجه به تدابیر و اقدامات انجام شده در کیش در یک وضعیت به نسبت باثبات قرار دارد،لذا ضمن تداوم این تلاشها،  برنامه ریزی برای عبور از بحران، حمایت از اقشار آسیب پذیر، پشتیبانی از فعالان اقتصادی و رونق کسب و کار و تولید با بهره گیری از تجربیات و یافته های بحران فعلی برای مرحله پسا کرونا بطور جدی در دستور کارسازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

وی در خصوص برنامه های پیش رو برای جهش تولید افزود: پس از عبور از این بحران، روند فعالیتهای اقتصادی با جهت گیری راهبردی دقیق و حساب شده باید انجام شود تا نه تنها رخوت رکود فعلی از بین برود، بلکه شاهد تحرک و بالندگی در بخشهای مختلف باشیم.
مدیر عامل منطقه آزاد کیش افزود: برای رسیدن به این اهداف، از اواخر سال گذشته ستاد اقتصادی کیش با مسئولیت معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این منطقه و تلفیق با بخش خصوصی تشکیل و بطور جدی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی تشکیل چهار کارگروه تخصصی به عنوان  زیر مجموعه های این ستاد در بخشهای سرمایه گذاری، تجارت، هتلداری و بازار را از جمله برنامه ها و راهکارهای موثر در عبور از بحران فعلی و بستر ساز برای فعال کردن چرخه اقتصادی و تولید ذکر کرد .

او افزود: این کارگروه های تخصصی که در واقع نقطه به هم رسانی مسئولان امور با دست اندرکاران، متخصصان، فعالان و کارآفرینان بخشهای مختلف اقتصادی است، می تواند منشا  همدلی، باور مشترک، مسئولیت پذیری، همکاری صمیمانه، تشریک مساعی، طرح ایده های نو و حرکت و پویایی در بخشهای مختلف باشد.

مظفری اضافه کرد: روسای این گارگروهای تخصصی از میان فعالان و نخبگان صنف مربوطه تعیین و سازمان منطقه آزاد کیش در هریک از این کار گروها نماینده دارد تا با بررسی آسیبهای اقتصادی وارده ناشی از کرونا، تحلیل های دقیقی داشته باشند و  با پیش بینی امور  و ارائه راهکار های مناسب بتوانیم بسرعت از وضعیت بحران فعلی عبور کنیم و برای افزایش و جهش تولید گامهایی موثر برداریم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش افزود: در این راستا در سطح ملی نیز تدابیری اتخاذ شده که برای بهره مندی از این تسهیلات و امکانات باید برنامه ریزی کنیم و سهم مناسبی از منابع پیش بینی شده برای این منطقه داشته باشیم ، از طرفی  همزمان با بسیج همه امکانات، بخشی از امور را تسهیل نماییم، به بخش خصوصی برای عبور از مشکلات کمک بکنیم و  با هماهنگی و همراهی، شرایط لازم را برای جبران رکود پیش آمده و فعال شدن همه بخشها در منطقه آزاد کیش فراهم نماییم که البته در این زمینه در کیش اقدامات و گامهای عملی برداشته شده و پیش بینی لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در ادامه این مصاحبه  با اشاره به تبعات بحران کرونا افزود: این پدیده  بخشی از برنامه های سال ۹۹ و ۱۴۴۰ این منطقه آزاد را تحت تاثیر قرار داده به همین جهت شورای مدیران این منطقه با برگزاری جلسه های متعدد در حال باز بینی این برنامه ها و تجزیه تحلیل امور هستند.
وی با تاکید بر این نکته که باید از همه فرصتها و نتایج به دست آمده  برای برنامه ریزی دقیق و توقیق در آینده استفاده شود افزود:  ایجاد شهرکهای تخصصی و صنایع دارویی و نو فناوری در جزیره کیش از جمله  این فرصتها است که این موضوع به عنوان یک راهبرد در دستور کار سازمان قرار گرفته در کارگروه های تخصصی درحال بررسی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از برنامه ریزی جامع این سازمان برای گذر از بحران فعلی و مدیریت پسا کرونا خبرداد.

منبع: خبرآنلاین

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید