خبر فوری

یک نمایش جنوبی در همسایه ی شمالی ایران

هرمزبان:تهران – ایرنا – نمایش مرکب، 16 مهرماه در جشنواره ی هایفست (High fest) ایروان ارمنستان به روی صحنه می رود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،کارگردان نمایش مرکب عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا اظهار کرد: مرکب، به آیین قدیمی زار در جنوب کشور نگاهی دراماتیک دارد.
حسن سبحانی افزود: در این اثر تلاش کرده ایم تا بخشی از آیین زار را بازگو کنیم که در اجرای خود این آیین، آن ها را نمی بینیم ؛ مساله ای که از آن ، محلی ها تحت عنوان رابطه ی راکب و مرکب یا همان رابطه ی بیمار و بابازار یاد می کنند.
وی از زهرا رودابه، یوسف رنجبر، حسین اصیلی، شادی آذر، عاطفه رئیسی، کبری مسلمی و فرشاد اسلامی به عنوان بازیگران این اثر نام برد و اضافه کرد: مرکب بر اساس طرحی از حسین اصیلی شکل گرفته است و این طرح اولیه را به مرور در تمرین ها و روند اجرایی کار تکمیل و بازنویسی شده است.
این کارگردان هرمزگانی ضمن ابراز امیدواری برای حمایت بیشتر متولیان فرهنگی این استان، خاطرنشان کرد: گروه هنری آنامیس بعد از مرکب، نمایشی با حضور ترکیبی از بازیگران معلول ذهنی و بازیگران حرفه ای، در حمایت از کودکان توانبخشی آزادگان میناب در بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کوتک هند (سال جاری میلادی) به روی صحنه خواهند برد.
وی یادآور شد: سیزدهمین دوره جشنواره ی ‘های فست’ ارمنستان، 9 تا 16 مهرماه در ایروان ارمنستان برگزار خواهد شد که غیر از این نمایش، چند نمایش دیگر در آن حضور خواهند داشت.
جشنواره بین المللی تئاتر ‘های فست’ ، جشنواره تئاتر کشورهای استقلال یافته شوروی سابق، به استثنای روسیه است. که هر ساله از اول تا دهم اکتبر(9 تا 16 مهر) در ایروان، پایتخت ارمنستان برگزار می شود.
جشنواره که تمامی گونه های هنرهای اجرایی را شامل می شود، با حمایت موسسه دولتی سینما و تئاتر ارمنستان برگزار می شود و شامل سه بخش طبقه بندی شده در بخش صحنه ای اصلی، بخش جنبی و بخش اجراهای کودکان است. همچنین ترکیبی از کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها از بخش های الحاقی این رویداد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394750

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید