خبر فوری

دانشگاه پیام نور تعطیل نیست/ ارائه آموزش ها در بستر الکترونیک

حجت الاسلام محمود شیخ الاسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های دانشگاه برای آموزش‌های مجازی دانشجویان در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس منحوس کووید ۱۹ و تعطیلی دانشگاه و نگرانی بابت آسیب دیدن دانشجویان از نظر علمی، قرار شد با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها به سمت آموزش مجازی پیش رویم.

وی بابیان اینکه به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌ها ۲۰ درصد از دروس و محتوای آموزشی دانشگاه پیام نور به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد پیش از این نیز به شکل الکترونیکی ارائه می‌شد، افزود: در حال حاضر با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته در بخش فناوری و آموزش و تقویت زیرساخت‌ها، ۹۰ درصد دروس دانشگاه پیام نور استان به زیر بار کلاس‌های الکترونیکی رفته است.

وی ادامه داد: اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که دانشگاه تعطیل نیست زیرا کلاس‌ها و محتوای آموزشی در قالب مجازی دایر است و جای نگرانی برای خانواده‌ها درباره وضعیت علمی و تحصیلی دانشجویان وجود ندارد.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی با عنوان اینکه ارائه محتوی آموزشی پس از تعطیلی عید و از یک هفته پیش در قالب مجازی آغاز شده است وتا پایان ترم ادامه خواهد داشت، گفت: همه کلاس‌ها به وسیله استادان در واحدهای دانشگاهی و برای همه مقاطع دایر است و مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران ظرفیت سازی و پهنای باند را از جمله مسائل فراروی برشمرد و گفت: در حال حاضر مهمترین دغدغه پیک تراکم دانشجو در ساعات خاص است و اگر با چنین وضعیتی مواجه شویم برنامه ریزی برای خروج از پیک اتخاذ می‌شود.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی با بیان اینکه آمادگی لازم برای ارائه آموزش‌های مجازی و محتوای آموزشی فراهم شده است، تصریح کرد: می‌توان در فرصت‌های مختلف بخشی از کلاس‌های نظری را به ویژه در تابستان در قالب الکترونیک ارائه داد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با بیان اینکه در حال حاضر فرصت طلایی ایجاد شده تا بسته‌های آموزشی را در قالب مجازی ارائه دهیم، گفت: اگر در آینده به هر دلیلی مشکل پیش آید آمادگی خواهیم داشت تا فرایندهای آموزشی را در قالب مجازی ارائه دهیم و نگرانی وجود ندارد.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه آموزش‌های مجازی به کاهش هزینه‌های دانش آموزان نظیر هزینه رفت و آمد کمک می‌کند، افزود: اگر دوره شیوع کرونا طولانی شود برای برگزاری آزمون نیز از فرصت فضای مجازی استفاده خواهیم کرد هرچند امیدواریم تا پایان خرداد شرایط برای برگزاری کلاس‌های حضوری مهیا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه دانشجویان به وسیله شبکه‌های اجتماعی و پیامک مطلع شدند تا از طریق ورود به درگاه خاص و حضور در فضای مجازی از محتوای آموزشی دانشگاه بهره برند، افزود: این درحالی است که برخی از کلاس‌ها قبلاً نیز به صورت خودخوان و غیرحضوری ارائه می‌شد.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه در حاضر روزانه تمامی کلاس‌ها توسط استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در فضای مجازی دایر می‌شود، گفت: در هفته اول بعد از عید، کلاس‌ها به صورت تجمیعی و استانی مدیریت شد تا ببینیم آیا سرورها ظرفیت بار ترافیک رادارند یا خیر اما این کلاس‌ها در هفته دوم در تمامی مراکز توسعه داده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور استان در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند، ادامه داد: اکنون در هر کلاس آموزشی مجازی برای حضور و استفاده هزار نفر ظرفیت سازی شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران ادامه یادآور شد: روزانه قریب به ۵۰۰ عنوان کلاس در مراکز دانشگاهی پیام نور ارائه می‌شود.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید