خبر فوری

۲ شناور صیادی متخلف در جاسک توقیف شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان عصر پنجشنبه گفت: در این عملیات، ۲۰ طاقه تور منوفلامنت، یک جفت تخته تور ترال و ۱۰۰کیلوگرم آبزی  از شناورهای متخلف کشف شد.

سرهنگ محمد حسن آزادی افزود: گشت پایگاه حفاظت منابع آبزیان جاسک با یک فروند گلف دریایی به حوزه شرق جاسک اعزام شدند که در ۴مایلی سورگلم ۲فروند شناورلنج صیادی متخلف ترال را توقیف کردند.

وی اظهار کرد: شناورهای توقیفی به اسکله صیادی جاسک انتقال داده شد تا با تشکیل پرونده قضایی برای برخورد و طی مراحل قانونی به آن رسیدگی شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان بیان داشت: مبارزه با صید غیرمجاز برای حفظ منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می شود، از وظایف این یگان به شمار می رود.

سرهنگ آزادی خاطرنشان کرد: وارد کردن هرنوع خسارت به  ذخایر آبزیان، طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

وی تصریح کرد: صیانت از حقوق، تامین آرامش، امنیت، حفظ منابع و درآمدزایی صیادان برای آینده، از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است که با همه توان در مقابل سود جویان صید غیرمجاز مقابله می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اضافه کرد: ۳۳۳۳۱۴۳۴ تلفن ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و خدمات رفاهی است.

استان هرمزگان دارای ۲۲ بندر صیادی، موج شکن و ۳۹ مرکز تخلیه صید است که با برخورداری از۴ هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و ۳۱ هزار صیاد فعالیت های گسترده ای برای حفاظت از منافع صیادان و ذخایر آبزیان دارد.

همچنین پایگاه‌های حفاظت منابع آبزیان هرمزگان شامل، ۷ پایگاه در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، بندرکلاهی، قشم، ابوموسی، پارسیان است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید