خبر فوری

سامانه «بارش» کنونی تا کِی میهمان هرمزگان است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، کیانوش عارفی معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: طی امروز (چهارشنبه) و فردا بارش‌های شدید رگباری و احتمال بارش تگرگ و طغیان رودخانه‌ها برای هرمزگان پیش بینی می شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه سبب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق، گاه تگرگ و افزایش سرعت باد در استان شود و عمده بارش‌های این سامانه در مناطق غربی، شمالی، شمال شرقی و برخی نقاط مرکزی استان باشد و آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها را در این مناطق بدنبال خواهد داشت.

معاون هواشناسی هرمزگان ادامه داد: با توجه به حجم بارش طی این مدت در استان‌های همجوار توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری و با توجه به بروز صاعقه از حضور در مناطق مرتفع نیز اجتناب شود چرا که بارش در بالادست حوضه‌های آبریز موجب طغیان رودخانه‌ها و بالا رفتن دِبی آب رودخانه‌های استان خواهد شد.

عارفی تاکید کرد: در ساعات بعد از ظهر امروز و امشب با افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی – شمال شرقی در محدوده تنگه هرمز و شرق خلیج فارس دریا مواج می‌شود و بیشینه سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر می‌رسد که توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از رفتن به دریا خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌ها صورت پذیرد.

وی همچنین میزان بارندگی سامانه بارشی درایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان از بامداد امروز چهارشنبه تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح را نیز در جزیره سیری: ۳٫۸ میلی‌متر، جزیره کیش: ۲٫۳ میلی‌متر، در ابوموسی: ۱٫۳ میلی‌متر، جزیره لاوان: ۱٫۳ میلی‌متر و در پارسیان: ۰٫۸ میلی‌متر عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید