خبر فوری

جوان: غیرقابل‌ اعتماد‌ترین انتخابات امریکا

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان خصوصی می‌گویی روزنامه‌ها را ببند علنی می‌گویی آزادی بیان!؟ اختصاص داد و آورد: رئیس قوه قضائیه با انتقاد شدید از برخی اظهارات در روزهای اخیر که با توجه به شواهد، اشاره او سخنان رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات است، تصریح کرد: برخی مسئولان به صورت شفاهی یا کتبی، با ‌واسطه یا بی‌واسطه درخواست برخورد با برخی مطبوعات و رسانه‌ها را دارند، اما وقتی در میان اهالی رسانه قرار می‌گیرند، ندای آزادی مطبوعات سر می‌دهند. به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به سالروز 13 آبان و برپایی راهپیمایی ضداستکباری در کشور، به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب به مناسبت این روز اشاره کرد و گفت: برخی تلاش دارند بغض و دشمنی امریکا را نسبت به کشور ما و انقلاب تا حد یک تعصب تقلیل دهند و آن را کمرنگ کنند که البته خوشبختانه مقام معظم رهبری این سخن فریبکارانه را افشا کردند.

روزنامه جوان با انتشار عنوان ننگ قلدری بدهکاران بانکی را پاک کنید، نوشت: معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم معارفه وزیر آموزش و پرورش که گفته می‌شود یکی از دلایل برکناری‌اش پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و عملی پیشدستانه بوده است، گفت: به جامعه فرهنگیان اطمینان می‌دهم دولت و قوه قضائیه از حقوق آنان در این صندوق حفاظت می‌کنند.
جهانگیری با بیان اینکه بخشی از مسائل مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به بانک سرمایه است، گفت: 46 درصد بانک سرمایه متعلق به این صندوق است و 8 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی نیز مربوط به بانک سرمایه است. کسانی که می‌خواهند با قلدری از بازگرداندن معوقات بانکی امتناع کنند، دولت حتماً این پول‌ها را از آنها پس خواهد گرفت و حساب‌کشی خواهیم کرد و پولی از فرهنگیان ضایع نخواهد شد، در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد. وی که در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخن می‌گفت، افزود: از ابتدای دولت اعلام کردیم که فساد سیستمی بدی در نظام ما شکل گرفته و این فساد مثل موریانه در سطوح مختلف نفوذ پیدا کرده است.

مستمری بگیران نجومی با 40برابر مستمری کارگران!، دیگر عنوان این روزنامه است، در توضیح این مطلب می خوانیم: یک منبع آگاه با بیان اینکه فیش‌های حقوقی برخی از بازنشستگان از 6 میلیون آغاز می‌شود و به بیش از 35 میلیون نیز می‌رسد، گفت: مدیران نجومی‌بگیر از طریق ترفندهای غیر‌اخلاقی و سوءاستفاده از قدرت و نفوذشان صندوق‌های بازنشستگی را تحت فشار قرار می‌دهند تا بعد از بازنشستگی نیز فیش حقوقی آنها همچنان نجومی باقی بماند، بدین ترتیب در کشور برخی از مدیران شاغل می‌خواهند پس از بازنشستگی نیز نجومی‌بگیر باقی بمانند و صندوق‌های بازنشستگی باید حق بیمه حدود 40 مستمری‌بگیر یا دهها شاغل را به یک بازنشسته نجومی‌بگیر تقدیم کنند.

روزنامه جوان با درج عنوان غیر از رهبری هیچ سخنوری مردم را به کتاب ارجاع نمی‌دهد، آورد: هفته کتاب و کتابخوانی از پنج‌شنبه 20 آبان آغاز می‌شود. شاید هفته کتاب برای بسیاری از ایرانیان در سکوت رسانه‌ای و خمودگی و روزمرگی بگذرد، بی آنکه نشانی یا تأثری از آن بگیرند. علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اما هر روز از سال و هر ساعت از روز تحت تأثیر دغدغه کتاب و کتابخوانی است. او از اینکه چرا در برنامه‌های تلویزیونی، سخنرانی‌های ملی و در هر اقدامی که مخاطب دارد، ارجاع به کتاب دیده نمی‌شود، گله‌مند است و این «ارجاع ندادن به کتاب» را یکی از سه شاخص خود در محاسبه میزان کتابخوانی در کشور می‌داند. شاخص سومی که برای محاسبه کتابخوانی دارید، چیست؟ در سریال‌های تلویزیونی برخی کشورها دست کاراکترهای مختلف، کتاب‌های روز دیده می‌شود. در کشور ما فقط یک نفر در سخنانش به کتاب ارجاع می‌دهد و آن هم مقام معظم رهبری است!

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «منبرهای روشنگر و بیان صریح او خاطره ماندگار شد»، «معاونت زنان ریاست جمهوری در پی فنلاندی کردن ایران!» و ««آمد نیوز» از کجا آمد؟!» پرداخت.
*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: مریم همتی**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**9117**9131

درباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *