خبر فوری
کمک ۱۵هزار میلیاردریالی خیران صرف ساخت و تجهیز مدارس شد

کمک ۱۵هزار میلیاردریالی خیران صرف ساخت و تجهیز مدارس شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مهرالله رخشانی‌مهر روز یکشنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانس با خبرنگاران استان کرمان افزود: رشد ۴۰ درصدی کمک خیران در ساخت و تجهیز مدارس کشور در اولویت‌ برنامه‌های این سازمان طی سال جدید است.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها و فرهنگ سازی در جلب توجه خیران به امر مدرسه سازی بهره برد تاکید کرد: ۹۰ درصد پروژه های نیمه تمام این سازمان در زمینه ساخت و تعمیر مدارس که در سال‌های گذشته به دلایلی متوقف مانده بود سال گذشته فعال شد.

رخشانی مهر با بیان اینکه ۵۰ هزار بخاری نفتی از مداس کشور جمع‌آوری شد ، تصریح کرد: در حال حاضر فقط چهار درصد مدارس کشور از بخاری نفتی استفاده می کنند و امکان تجهیز این مدارس به سایر وسایل گرمایشی مدرن وجود ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ۵۷۰ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که ۲۴ هزار کلاس از بخاری نفتی به منظور تامین گرمایش استفاده می‌شود.

وی افزود: ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارند که از این میزان ۱۸ درصد نیاز به مقاوم سازی و ۱۲ درصد نیاز به تخریب و ساخت مجدد دارند

رخشانی مهر افزود: سال گذشته ۱۴ هزار کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال قبل از آن ۴۰ درصد رشد داشته است و همچنین مقرر شد در سال جاری ۱۵ هزار کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: افزایش مشارکت خیرین از برنامه‌های مهم امسال این سازمان برای شتاب‌دادن به اجرای برنامه‌های زیرساختی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

رخشانی مهر گفت: سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور رقم خورد و شاهد جهش‌های خوبی در توسعه مدارس کشور بودیم.

وی با بیان اینکه امسال در قانون بودجه ۶ هزار و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب داریم افزود: در هیچ استانی پروژه خیرساز نیمه‌تمام نداریم و تمام پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

رخشانی مهر اظهار داشت: سال گذشته ۳۲۸ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که حدود ۶ برابر افزایش تحویل کلاس درس داشته‌ایم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سرانه فضای آموزشی کرمان را به ازای هر دانش آموز ۴.۹ متر مربع عنوان و تصریح کرد: ۱۰ استان کشور زیر خط استاندارد سرانه فضای آموزشی هستند.

وی به جمع آوری مدارس خشتی و گلی اشاره کرد و گفت: افزون بر هزار کلاس درس در کشور خشتی و گلی است و استان های سیستان و بلوچستان و کرمان بیشترین کلاس‌های درس خشتی و گلی را داشتند که در استان کرمان کلاس‌های خشتی و گلی جمع‌آوری شده است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۸ میزان تعهد خیرین مدرسه ساز بیش از هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان بود که حدود دو برابر نسبت به سال های قبل از آن رشد داشته است اظهار داشت: برنامه ریزی شده امسال این اعتبار حدود ۴۰ درصد رشد پیدا کند.

وی به ردیف پروژه‌های مشارکتی با خیرین اشاره کرد و گفت: اگر خیری ۳۰ درصد در مناطق روستایی و ۵۰ درصد در مناطق شهری در ساخت مدارس هزینه کند مابقی آن با مشارکت دولت به سرانجام خواهد رسید.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال ۹۹ افزون برسه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های خیرساز اعتبار در نظر گرفته شده است تصریح کرد: همچنین ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و تعمیر مدارس مناطق سیل زده جنوب استان کرمان اختصاص یافت و در نظر است طی روزهای آینده اعتبار بیشتری برای این کار اختصاص یابد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید