خبر فوری

۱۶۱۴ قشمی آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم عصر سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برای این تعداد افراد بیش از ۳۳۲ هزار و۴۰۰  ساعت زمان آموزش ارائه شده است.

سلیمان رنجبری ادامه داد: رشته‌های آموزشی در سه حوزه صنعت، خدمات و شیلات بود که تعداد ۵۰۵ نفر با صرف ۱۴۷ هزار و ۶۰۲ ساعت آموزشی، در حوزه صنعت مهارت آموختند.

وی تعداد افراد آموزش دیده در حوزه خدمات را ۱۴۵ نفر اعلام و تصریح کرد: برای آموزش این تعداد افراد نیز  ۱۷هزار و ۶۲۰ ساعت آموزش ارائه شد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: پنج هزار و ۷۶۰ ساعت نیز برای ۶۱ نفر در دوره‌های آموزشی شیلات برگزار شد.

وی ادامه داد: سال گذشته همچنین ۸۵۶ نفر در آموزشگاه‌های آزاد قشم با صرف ۱۵۸هزار و ۱۶۸ ساعت، مهارت‌های مختلف را فرا گرفتند.

رنجبری اظهار کرد:  این آموزش‌ها در ۱۲ آموزشگاه آزاد قشم در رشته‌های آرایشگری، طراحی دوخت، غواصی، ماساژدرمانی، رایانه، حسابداری و طلاسازی در قالب ۵۰ دوره ارائه شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید